Piyasa Davranışı Nedir?



Piyasa davranışı, tüketicilerin, işletmelerin veya borsaların davranışlarını ifade eden geniş bir ekonomik terimdir. Genellikle, satın alma davranışlarını analiz ederek, işletmelerle ve tüketicilerle çalışırken satış veya marka bilinirliğini artırma amaçlı çeşitli pazarlama stratejileri oluşturmak için analiz edilir ve kullanılır. Niche pazarlama, genellikle hedef demografiyi, bir ürünün yönelttiği en büyük tüketici ihtiyaçlarını ve başarılı bir çiftçi destek kredisi
kampanya stratejisine başlamak için en etkili reklam uyaranlarını dikkate alır. Borsa davranışını anlamak, trendleri tahmin etmek, piyasaya çıkmak veya yatırımları için en iyi satış noktalarını seçmek isteyen yatırımcılar için de önemlidir.

Tüketici davranışı piyasa teorisinin en yaygın odaklarından biridir ve ekonomi ve finansın yanı sıra psikoloji ve sosyoloji unsurlarını da içermektedir. Hem işlem hem de ilişki pazarlaması bu teoriye dayanır ve her biri farklı stratejilere göre satışları maksimize etmeye çalışır. İlişki pazarlama, marka tanıma ve müşterilerle uzun vadeli ilişkiler kurarak, yüksek geri dönüş ziyaretleri oranı sağlayarak piyasa davranışından yararlanır. Buna karşılık, işlemsel pazarlama bireysel işlemlere odaklanır ve bu amaç doğrultusunda tüketici davranışından yararlanır.

Tüketici davranışları için birkaç model vardır, bunların en yaygın olanı kara kutu modelidir. Bu model, bir tüketicinin satın alma kararını etkileyen hem iç hem de dış faktörlerin olduğunu önermektedir. İçsel faktörler arasında kişisel tarih, yaşam tarzı, tutum ve karar verme sürecinin kendisi, marka karşılaştırmaları, bir ürün hakkında veri arama ve satın alma işleminden sonra davranış gibi bireysel özellikler yer alır. Dış etkenler, mevcut ekonomik koşullar veya kültürel eğilimler gibi tüketici çevresini ve uygulanan pazarlama stratejilerini içerir. Bu stratejiler genellikle bir ürün için uygun bir fiyat noktasını seçmeyi, amacını ve tasarımını optimize etmeyi ve etkili reklam uyaranları, satışlar veya diğer tanıtımları oluşturmayı içerir.

Piyasa davranışı, borsa davranışlarına da işaret edebilir. Tüketici davranış analizinden aynı gözlemlerin bazıları borsadaki davranışların alım satımına uygulanabilir. Örneğin, pek çok yatırımcının stoklarını piyasada düşüş olarak satması muhtemeldir ve artış olduğunda satın alınabilir ve birçoğu da grup davranışlarına göre hareket edecektir. Borsadaki bu günlük dalgalanmaların çoğu sadece “gürültü” dir ve uzun vadeli piyasa davranışı oldukça farklıdır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Bu eğilimleri anlamak, yatırımcıların borsaları ne zaman daha iyi anlayabildiklerini, ne zaman alınıp satılabileceğini ve hangi stratejilerin en iyi şekilde kullanılabileceğini anlamaya yardımcı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?