Personel Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi Arasındaki Fark Nedir?



Personel yönetimi ve insan kaynakları yönetimi, bir kurumdaki çalışanların yönetimi ile ilgilenen birbiriyle ilişkili iki kavramdır. Aralarındaki farklardan biri, personel yönetiminin organizasyonun ve çalışanların iyi bir ilişkisinin sürdürülmesi yoluyla bir kurum imajını yönetmeye odaklanmasıdır. İnsan kaynakları yönetimi, çiftçi destek kredisi
bir kurumdaki çeşitli pozisyonları doldurmak için yetenek elde etmekle uğraşan insan sermayesini yöneterek bir organizasyona yarar sağlar. Ayrıca, personel yönetimi insan kaynakları yönetiminden daha uzun olmuştur.

İki kavram arasındaki farkı açıklamanın başka bir yolu da, iki bölümün kurulmasının ardındaki motivasyona bakmaktır. Personel yönetimi, piyasadaki çalışanların refahı için endişe kaynağıdır. Çalışanlar veya işçi sendikaları ile şirketlerin yönetimi arasında bağlantı kurmak üzere kurulmuştur. Bu birim, çeşitli çalışanların refahı ile ilgili çeşitli konuları, kurum ve çalışanları arasında samimi bir ilişki geliştirmek ve sürdürmek amacıyla ele almaktadır.

Personel yönetimi ile insan kaynakları yönetimi arasındaki bir diğer fark, personel yönetiminin insan kaynaklarından daha eski bir kavram olması gerçeğidir. Pazarda artan rekabet gücü ve kuruluşların gerçekleştirmesi, insan sermayesinden yararlanması gereken çok fazla potansiyelin var olması insan kaynağının yaratılmasına yardımcı oldu. Personel yönetimi, işçi temsilcileriyle yapılan görüşmeler, çalışanların şikâyetlerinin ele alınması ve bölge için yürürlükteki iş yasalarının uygun şekilde uygulanması gibi hususlarla daha fazla ilgilidir.

İki yönetim tipinin sorumluluklarına bakarak, insan kaynaklarının, şirketin insan gücü gereksinimlerinin tanımlanmasıyla ilgili olduğu netleşir. İhtiyaçlar belirlendiğinde, insan kaynakları departmanı nitelikli başvuru sahiplerini işe almak için gerekli adımları atacaktır. İşgücü ihtiyaçlarının doldurulması süreci, çalışanların eğitilmesini ve seminerler, konferanslar ve liderlik eğitimi gibi kişisel gelişim etkinliklerine dahil etmeyi içerebilir.

İnsan kaynakları yönetimi, medya ve şirket Web sitesi de dahil olmak üzere çeşitli kaynaklar aracılığıyla kurumdaki iş ilanlarına yardımcı olabilir. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Bu bölüm ayrıca çalışanların teşvik edilmesi ve çalışanların bir şubeden diğerine aktarılması gibi prosedürleri de denetleyebilir. Bir şirketteki insan kaynakları, daha fazla eğitime ihtiyaç duyanları veya beklenen standartlara ulaşmayanları belirlemek amacıyla çeşitli çalışanların gelişim ve performansını izler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?