Ortaklık Süreci Nedir?
Kuruluş
süreci, bir işletme, kâr amacı gütmeyen kuruluş veya kulübü, sahiplerinden
bağımsız olarak tanınan yeni bir tüzel kişilik haline getirir. Kuruluş süreci
bölgesel olarak değişmesine rağmen, kuruluş kavramı uluslararası olarak kabul
edilmektedir. Varyasyonlara rağmen, kuruluş süreci genellikle bir ismin
kurulmasını, kuruluşun tüzük veya yazılarının yazılmasını ve başvuruyu ilgili
makamlara ek ücretle birlikte ibraz etmeyi içerir.çiftçi destek kredisi
Uluslararası olarak, kuruluşun faydaları benzerdir. Yeni bir
organizasyon oluşturarak, orijinal sahipler genellikle kişisel varlıklarının
korunmasını alırlar. Yasaya göre kendi şahsı haline gelen bir şirket, özgün
sahiplerinin ötesinde, dayanıklılık kazandırabilir. Gelir potansiyeli de
değişmektedir, çünkü birçok şirket birleşmesi stokların satılmasına izin
vermektedir ve alternatif vergilendirme yöntemlerine sahiptir.
Kuruluş süreci için gereken dokümanlar bölgeye göre değişmektedir,
ancak çoğu onaylanmış bir şirket adı, Şirket Ana Sözleşmesi ve uygun dosyalama
ücretlerinin doğrulanmasını gerektirmektedir. Ülkelerin şirket isimlerini
onaylamak için çeşitli yolları vardır. Örneğin ABD'de, şirket isimleri
genellikle üç farklı parçaya, ayırt edici bir unsura, tanımlayıcı bir öğeye ve
yasal bir sona sahiptir. Dünya çapında birçok durumda, adlandırma işlemi, yeni
şirketin adının zaten mevcut bir şirkete ait olmadığını doğrulamayı içerir.
Kuruluş sözleşmesi ya da bir tür şirket tüzüğü, genellikle
dünya çapındaki kuruluş süreci için gereklidir. Bu belge, tüzükleri, kurumun
amacını ve hissedar oylama ve toplantıları hakkında bilgi vermektedir. Bu belge
genellikle bir yasal belge olarak kabul edilir ve şirket yasal olarak içeriğine
alınabilir, bu nedenle bir kuruluş avukatının tavsiyesi bu aşamada sıklıkla
araştırılır.
Örneğin, Birleşik Devletler'deki kuruluş süreci, saatlerce
tamamlanabilirken, diğer ülkelerdeki süreçler çok karmaşık ve zaman alıcı
olabilir. Dahil edilecek dosyalama gereklilikleri, Ana Sözleşmeyi, Mutabakat
Zaptı'nı ve Form IN01'i içermekte olup, kayıtlı ofisin yerini temin etmek ve
yasalara uyumu sağlamaktır. İngiltere'de, elektronik olarak dahil olmak, bu
süreci hızlandırarak hızlandırmak mümkündür.
Hindistan'da
bir işletmeyi bir araya getirmek bir çok adım gerektirmekte ve basılı kopya
olarak sunulmakta, bu da bunu Birleşik Devletler'inkinden çok daha uzun bir
süreç haline getirmektedir. Şirket adı, öncelikle şirketin genel merkezinin
faaliyet göstereceği eyaletlerdeki Şirketler Sicili tarafından onaylanmalıdır.
Daha sonra Ana Sözleşme ve Bir Mutabakat Zaptı oluşturulmalı ve
damgalanmalıdır. Bu belgeler daha sonra bir vekaletname, ek doğrulama ve ek
belgelerle birlikte sunulur.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Vergi kuralları genellikle kuruluştan sonra farklı
olduğundan, yeni şirketlerin devlet vergi yetkililerine kayıtlı olması
gerekmektedir. Muhasebeciler veya vergi uzmanları, yeni şirketlerin yeni
gereksinimleri karşılamak için muhasebe sistemlerini yeniden yapılandırmasına
yardımcı olabilir. Vergilerin hesaplanmasına ek olarak, bu kurulum, hisse
senedi satışlarından kaynaklanan gelirlerin genişletilmesine de izin verebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder