Ortak Amerikan İş Etiği Nedir?
Amerikan iş
ahlakı, değerleri ve yasaları korumaya devam ederken, zenginlik ve karı
maksimize etmenin mümkün olduğu fikri üzerine kurulmuştur. Amerika Birleşik
Devletleri'nde düzenli olarak kullanılan birçok ticari etik kavramı, çiftçi destek kredisiçok çeşitli iş fonksiyonları ve
departmanları kapsamaktadır. Genel profesyonel davranış, sosyal değerler,
ayrımcılık karşıtı, adil çalışma standartları, finansal sorumluluk ve dürüst
pazarlama en yaygın Amerikan iş etiği arasındadır.
Ürün veya hizmetlerin pazarlanması sırasında yanıltıcı
reklamlardan kaçınmak, en yaygın Amerikan iş ahlakıdır. İster çevrimiçi ister
basılı olsun, ister radyo olsun, ister televizyon olsun, herhangi bir ortamda
ürün veya hizmetlerin reklamını yapan şirketler, reklamları veya reklamları
tekliflerini hiçbir şekilde kamuya açıklamıyorsa etik olmayan kabul edilir.
Örneğin, bir yanıltıcı reklam türü, reklamı yapılan ürünün siparişi verildikten
sonra tüketiciye, aynı fiyata veya daha fazlasını ödemesi için daha düşük
kalitede başka bir ürün gönderildiği "yem ve anahtar" dır.
Küçük işletmeler veya büyük şirketler olsun, Amerika
Birleşik Devletleri'ndeki her tür şirketin doğru mali kayıtları tutması ve
ödenmesi gereken vergileri ödemesi beklenmektedir. Finansal sorumluluk, en
temel iş etiğinden biridir; Doğru kar veya zarar beyannameleri üretmek için
satış kayıtları ve makbuzlar uygun şekilde muhasebeleştirilmelidir. Etik iş
ilişkileri, Amerikan şirketlerinin her türlü ve büyüklüğünde beklenen ortak bir
kavramdır. İşletmelerin, makul çalışma saatleri ve koşulları ile güvenli bir
işyeri sağlayarak çalışanları etik olarak ele almaları beklenmektedir. İşe alım
uygulamalarındaki ayrımcılıkla mücadele, hem kadınlar hem de ırksal azınlıklar açısından
en zorlu Amerikan iş ahlaklarından biridir.
Kurumsal
sosyal sorumluluk (CSR), Amerikan iş etiğinin popüler bir şeklidir. Temel
olarak bir şirketin üretim kaynaklarını dikkatle değerlendirdiği anlamına
gelir. Sosyal etik, çocuğu veya köle emeğini desteklememeyi içerir. Çevresel
kaygılar aynı zamanda CSR'nin yaygın bir şeklidir; Bugün birçok şirket geri
dönüştürülmüş kaynaklardan ve tehdit içermeyen ormanlardan gelen kağıtları
kullanıyor. CSR değerleri, Amerika Birleşik Devletleri ve diğer ülkelerdeki
çoğu pazarlama kampanyasında sıklıkla kullanılır.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Birleşik Devletler genelinde çok çeşitli mesleki davranış
ahlakı yaygındır. Rüşvet, bir şirkette birisinin profesyonel olarak şirket
hizmetlerini kullanmaktan ziyade kişisel olarak ödenmesi veya başkalarının
beklemesi gereken başka bir şey almak için bir kişi koyması, Amerika'da etik
dışı kabul edilir. İçeriden bilgi ticareti, en yaygın Amerikan iş ahlakıdır.
Bu, diğer hissedarların bilgilendirilmesinden ziyade içeriden bilgi sahibi
olmanın haksız avantajına dayalı bir satış veya alım satıcısına atıfta bulunur.
Yorumlar
Yorum Gönder