Örgütsel Yapı ve Strateji İlişkisi Nedir?



Organizasyonel strateji, bir şirketin organizasyon yapısını tanımlayıp oluşturmasına yardımcı olduğu için organizasyon yapısı ve stratejisi ile ilgilidir. Bir şirketin organizasyon yapısı, örgütsel stratejinin analizinin sonucuna dayanır. Şirket bu sonuçları konsantrasyon alanlarını ve başarılı olmak için kendini nasıl konumlandıracağını belirlemek için kullanacaktır.

Bir şirketin ilk aşamalarında attığı ilk adımlardan biri, faaliyet göstermesi gereken koşulları belirlemek için operasyonel ortamını değerlendirmektir. Bu, çiftçi destek kredisi
rekabeti, tüketici trendlerini, kültürü ve diğer faktörleri kontrol etmeyi içerir. Şirket, rekabetinin güçlü ve zayıf yanlarını, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını ve ekonomik yeteneklerini öğrenecek. Yarışma kendi ürünlerini 10 ABD Doları (ABD Doları) için satıyorsa, en iyi stratejinin kendi ürününü bu fiyatın üstünde veya ötesinde satması durumunda, şirketin çalışması gerekir. Kendi ürününü indirimli olarak satmak belirli bir demografiye hitap edebilecek bir stratejidir. Aksine, aynı ürünün yarışmanın fiyatının üzerinde satılması da, münhasırlık ve belirli bir demografiye hitap edebilecek bir stratejidir.

Bir şirket, çevrelerindeki insanları araştırarak çevrede ne tür bir pazar olduğunu da öğrenecektir. İnsanların çoğunluğu daha fazla harcama gücüyle eğitilmişse, ürünü özel kılmak onlara hitap edebilir. Müşterilerin çoğunluğu alt gelir grubuna aitse, bir ürünü indirimli olarak satmak daha iyi olacaktır. Diğer organizasyonel stratejiler, maliyetleri azaltmak için bazı işleri dışarıdan temin etmeyi içerebilir. Ayrıca, şirketin ürünlerini rekabetçi bir fiyatla sunmasını sağlamak için üretim tesisinin ucuz işgücü olan ülkelerde bulunmasını da içerebilir.

Şirketin stratejisi yerinde olduğunda organizasyon yapısı ve strateji arasındaki ilişki daha belirgin hale gelir. Neyi başarmak istediğine açık bir şekilde odaklanıldığında, organizasyon en iyi şekilde bunu başarmak için yapısını hizalamaya devam edecektir. Optimal sonuçlar için sorumluluklar tahsis eder, şubeler oluşturur ve bireysel çabaların veya grup katılımının, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
hedeflerine ulaşmak için en iyi yöntem olup olmadığına karar verir. Organizasyon yapısı ve stratejisi, şirketin tonunun resmi, yarı resmi veya gayri resmi olması gerektiğine şirketin karar vermesine yardımcı olacaktır. Tüm bu kararlar, şirketin organizasyonel stratejisini belirledikten sonra yapılabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?