Örgütsel Yapı ve Strateji İlişkisi Nedir?
Organizasyonel strateji, bir şirketin organizasyon yapısını
tanımlayıp oluşturmasına yardımcı olduğu için organizasyon yapısı ve stratejisi
ile ilgilidir. Bir şirketin organizasyon yapısı, örgütsel stratejinin
analizinin sonucuna dayanır. Şirket bu sonuçları konsantrasyon alanlarını ve
başarılı olmak için kendini nasıl konumlandıracağını belirlemek için
kullanacaktır.
Bir şirketin
ilk aşamalarında attığı ilk adımlardan biri, faaliyet göstermesi gereken
koşulları belirlemek için operasyonel ortamını değerlendirmektir. Bu, çiftçi destek kredisi
rekabeti, tüketici trendlerini, kültürü ve diğer faktörleri
kontrol etmeyi içerir. Şirket, rekabetinin güçlü ve zayıf yanlarını,
tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını ve ekonomik yeteneklerini öğrenecek.
Yarışma kendi ürünlerini 10 ABD Doları (ABD Doları) için satıyorsa, en iyi
stratejinin kendi ürününü bu fiyatın üstünde veya ötesinde satması durumunda,
şirketin çalışması gerekir. Kendi ürününü indirimli olarak satmak belirli bir
demografiye hitap edebilecek bir stratejidir. Aksine, aynı ürünün yarışmanın
fiyatının üzerinde satılması da, münhasırlık ve belirli bir demografiye hitap
edebilecek bir stratejidir.
Bir şirket, çevrelerindeki insanları araştırarak çevrede ne
tür bir pazar olduğunu da öğrenecektir. İnsanların çoğunluğu daha fazla harcama
gücüyle eğitilmişse, ürünü özel kılmak onlara hitap edebilir. Müşterilerin
çoğunluğu alt gelir grubuna aitse, bir ürünü indirimli olarak satmak daha iyi
olacaktır. Diğer organizasyonel stratejiler, maliyetleri azaltmak için bazı
işleri dışarıdan temin etmeyi içerebilir. Ayrıca, şirketin ürünlerini rekabetçi
bir fiyatla sunmasını sağlamak için üretim tesisinin ucuz işgücü olan ülkelerde
bulunmasını da içerebilir.
Şirketin
stratejisi yerinde olduğunda organizasyon yapısı ve strateji arasındaki ilişki
daha belirgin hale gelir. Neyi başarmak istediğine açık bir şekilde
odaklanıldığında, organizasyon en iyi şekilde bunu başarmak için yapısını
hizalamaya devam edecektir. Optimal sonuçlar için sorumluluklar tahsis eder,
şubeler oluşturur ve bireysel çabaların veya grup katılımının, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
hedeflerine ulaşmak için en iyi yöntem olup olmadığına karar
verir. Organizasyon yapısı ve stratejisi, şirketin tonunun resmi, yarı resmi
veya gayri resmi olması gerektiğine şirketin karar vermesine yardımcı
olacaktır. Tüm bu kararlar, şirketin organizasyonel stratejisini belirledikten
sonra yapılabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder