Örgüt kültürünün özellikleri nelerdir?



Örgüt kültürünün özellikleri, o örgütsel kültürün yapısını oluşturan unsurlar veya faktörlerdir. Genel olarak, bir örgütün kültürü, bir örgütün kendisini inşa etme biçimi olarak tanımlanabilir. Bir örgütün işlerini yürütmek için kullandığı yöntemler olarak da tanımlanabilir. Bu nedenle, özellikler, çalışanlar ve işverenler arasındaki ilişki gibi yönleri, organizasyonun takım oyuncularını veya bireysel performansları teşvik edip etmediğini, organizasyonun çalışanlarını saldırgan ya da daha fazla geri çekmeye teşvik çiftçi destek kredisi
edip etmediğini ve organizasyonun yenilikçi mi yoksa kararlı mı olduğunu içerebilir.

Her kurumda çalışanlar ve işverenler veya üst düzey yönetim belirli bir ilişki türüne sahiptir. Bu ilişki kesinlikle resmi, yarı resmi veya gayri resmi olabilir. İşçiler arasındaki ilişki, örgüt kültürünün özelliklerinden biridir. Çalışanlar ile yönetim arasında sıkı bir şekilde resmi ilişkilere sahip kuruluşlarda, çalışanların yönetim ile ilişkilerinde bir ayrım vardır. Örneğin, büyük bir hukuk bürosunda, yaz stajyerleri veya stajyerler şirketin üst düzey ortaklarına erişemeyebilir. Böyle bir yerde örgüt kültürü, genç avukatlar ile kıdemli avukatlar ve yönetici ortakların ilişkilerinde katı formalite bekler. Öte yandan, bir dondurma deposu karşı örgüt kültürüne sahip olabilir. Kasiyerlerden teslim insanlara kadar çalışanlar, dondurma deposunun yöneticisine açık ve ücretsiz erişime sahip olabilir.

Örgüt kültürünün özelliklerinin bir parçası olan bir başka özellik, bir organizasyonun yaratıcılık veya yenilikçilik derecesidir. Risk alma ve alanında öncü çalışmalarda öncü olma bilincine sahip bir şirket, örgüt kültürünün özelliklerinin bir parçası olarak bu etkiyi yaratabilir. Örneğin, en son teknoloji ile en iyi telefonları üretmek için bilinen bir yüksek teknoloji şirketi, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
organizasyon kültürünün bir parçası olarak yenilikçilik ve öncülük çabaları oluşturmuştur. Bu özellik şirket ile ilişkilendirildiğinde, yeni bir ürün piyasaya sürülmek istendiğinde, insanlar satışa başlamadan önce üç güne kadar ürün satabilecekleri seçilmiş mağazaların dışında kamp kurmaya başlıyorlar. Müşteriler ürünlerine güveniyor ve uzun beklemeye değeceğine inanıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?