Örgüt kültürünün özellikleri nelerdir?
Örgüt
kültürünün özellikleri, o örgütsel kültürün yapısını oluşturan unsurlar veya
faktörlerdir. Genel olarak, bir örgütün kültürü, bir örgütün kendisini inşa
etme biçimi olarak tanımlanabilir. Bir örgütün işlerini yürütmek için
kullandığı yöntemler olarak da tanımlanabilir. Bu nedenle, özellikler,
çalışanlar ve işverenler arasındaki ilişki gibi yönleri, organizasyonun takım
oyuncularını veya bireysel performansları teşvik edip etmediğini,
organizasyonun çalışanlarını saldırgan ya da daha fazla geri çekmeye teşvik çiftçi destek kredisi
edip etmediğini ve organizasyonun yenilikçi mi yoksa kararlı
mı olduğunu içerebilir.
Her kurumda çalışanlar ve işverenler veya üst düzey yönetim
belirli bir ilişki türüne sahiptir. Bu ilişki kesinlikle resmi, yarı resmi veya
gayri resmi olabilir. İşçiler arasındaki ilişki, örgüt kültürünün
özelliklerinden biridir. Çalışanlar ile yönetim arasında sıkı bir şekilde resmi
ilişkilere sahip kuruluşlarda, çalışanların yönetim ile ilişkilerinde bir ayrım
vardır. Örneğin, büyük bir hukuk bürosunda, yaz stajyerleri veya stajyerler
şirketin üst düzey ortaklarına erişemeyebilir. Böyle bir yerde örgüt kültürü,
genç avukatlar ile kıdemli avukatlar ve yönetici ortakların ilişkilerinde katı
formalite bekler. Öte yandan, bir dondurma deposu karşı örgüt kültürüne sahip
olabilir. Kasiyerlerden teslim insanlara kadar çalışanlar, dondurma deposunun
yöneticisine açık ve ücretsiz erişime sahip olabilir.
Örgüt
kültürünün özelliklerinin bir parçası olan bir başka özellik, bir
organizasyonun yaratıcılık veya yenilikçilik derecesidir. Risk alma ve alanında
öncü çalışmalarda öncü olma bilincine sahip bir şirket, örgüt kültürünün
özelliklerinin bir parçası olarak bu etkiyi yaratabilir. Örneğin, en son
teknoloji ile en iyi telefonları üretmek için bilinen bir yüksek teknoloji
şirketi, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
organizasyon kültürünün bir parçası olarak yenilikçilik ve
öncülük çabaları oluşturmuştur. Bu özellik şirket ile ilişkilendirildiğinde,
yeni bir ürün piyasaya sürülmek istendiğinde, insanlar satışa başlamadan önce
üç güne kadar ürün satabilecekleri seçilmiş mağazaların dışında kamp kurmaya başlıyorlar.
Müşteriler ürünlerine güveniyor ve uzun beklemeye değeceğine inanıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder