Önerilen Perakende Fiyat nedir?
Önerilen
perakende fiyatı veya SRP, üreticinin satıcı veya perakendecinin mal veya
hizmet için almasını tavsiye ettiği satış fiyatıdır. Bazen önerilen perakende
fiyat veya RRP olarak anılan bu perakende satış fiyatı, aynı ürün için bir
topluluktaki farklı perakendecilerin ücretlerini normalleştirmeye yardımcı
olabilir. çiftçi destek kredisi
Farklı perakendeciler bu fiyat önerisini farklı şekillerde
kullanırlar; bu, işletmeyi finansal hedeflerine daha yakınlaştırmaya yardımcı
olan bir strateji olarak kullanılır.
Önerilen perakende fiyatının, farklı işletmeler arasında
rekabet için büyük bir alan bıraktığını belirtmek önemlidir. Perakendeciler,
mallarını, sadece önerilen fiyattan daha az değil, aynı zamanda yakın bölgedeki
diğer mağazaların fiyatlarından biraz daha az bir miktar için
fiyatlandırabilirler. Bu düşük fiyat günlük perakende satış fiyatı olabilir
veya sadece kısa bir süre için geçerli olan indirimli bir fiyat olabilir.
Perakendeciler tarafından kullanılan yaygın bir yaklaşım,
üreticinin önerdiği tüm tüketiciler için önerilen perakende fiyatını
yayınlamaktır. Bu fiyatla birlikte, perakendeci aynı zamanda üreticinin
önerdiği maliyetin altında bir satın alma fiyatı da yayınlayacak. Bu yaklaşım,
satın alma fiyatının genellikle perakendecinin satılan her bir ünite için
önemli bir kazanç elde etmesine izin verecek kadar yüksek olmasına rağmen,
tüketicinin satın alma üzerinde iyi bir anlaşma sağladığına dair bir yanılsama
yaratmaktadır.
Otomobil satıcıları
genellikle bu yaklaşımı önerilen perakende fiyatına uygular. Pek çok ülkede,
düzenlemeler, bayilerin satışa sunulan her araçla üretici fiyatını
göstermelerini talep etmektedir. Satıcılar, bu önerilen fiyatı daha düşük bir
fiyatla karşılaştırarak, avantajlı bir şekilde kullanmaktadır ve bu da aracın
bir pazarlık olduğu izlenimini uyandırmaktadır. Hareket etmeyen envanteri
temizlemek için bir satış yaparken, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
bazı bayiler seçilen araçlarda üç fiyat gösterecek: önerilen
perakende fiyatı, normal indirimli etiket fiyatı ve sadece kısa bir süre için
satış fiyatı. Bu strateji, aracın gerçek pazarlık olarak daha fazla tanımlanmasına
hizmet eder ve otomobili başka şekilde satın almayı düşünmeyen tüketicileri
çekebilir.
Önerilen perakende fiyatını çeşitli ortamlarda tanımlamak
için kullanılan farklı terimler vardır. Bu fiyat bazen telekomünikasyon
hizmetlerine yönelik fiyatlandırma veya seyahat acentası üzerinden bir seyahat
için rezervasyon yapılırken bir raf oranı olarak ifade edilir. Terim, ürün için
ücretlendirilen ortalama ücret oranının, diğer sağlayıcıların çoğunun ne kadar
ücret alacağı olduğunu, ancak belirli bir sağlayıcıyla indirimli ücret almanın
mümkün olduğunu ima eder. Telekomünikasyon hizmetleri ile, daha küçük rakipler
genellikle sektördeki büyük oyuncuların yayınlanmış fiyat yapılarını raf
oranları olarak kullanırlar, daha sonra potansiyel müşterilerin fiyatlandırmasını
söz konusu sektör ortalamalarından önemli ölçüde daha az olan teklif ederler.
Yorumlar
Yorum Gönder