Önerilen Perakende Fiyat nedir?



Önerilen perakende fiyatı veya SRP, üreticinin satıcı veya perakendecinin mal veya hizmet için almasını tavsiye ettiği satış fiyatıdır. Bazen önerilen perakende fiyat veya RRP olarak anılan bu perakende satış fiyatı, aynı ürün için bir topluluktaki farklı perakendecilerin ücretlerini normalleştirmeye yardımcı olabilir. çiftçi destek kredisi
Farklı perakendeciler bu fiyat önerisini farklı şekillerde kullanırlar; bu, işletmeyi finansal hedeflerine daha yakınlaştırmaya yardımcı olan bir strateji olarak kullanılır.

Önerilen perakende fiyatının, farklı işletmeler arasında rekabet için büyük bir alan bıraktığını belirtmek önemlidir. Perakendeciler, mallarını, sadece önerilen fiyattan daha az değil, aynı zamanda yakın bölgedeki diğer mağazaların fiyatlarından biraz daha az bir miktar için fiyatlandırabilirler. Bu düşük fiyat günlük perakende satış fiyatı olabilir veya sadece kısa bir süre için geçerli olan indirimli bir fiyat olabilir.

Perakendeciler tarafından kullanılan yaygın bir yaklaşım, üreticinin önerdiği tüm tüketiciler için önerilen perakende fiyatını yayınlamaktır. Bu fiyatla birlikte, perakendeci aynı zamanda üreticinin önerdiği maliyetin altında bir satın alma fiyatı da yayınlayacak. Bu yaklaşım, satın alma fiyatının genellikle perakendecinin satılan her bir ünite için önemli bir kazanç elde etmesine izin verecek kadar yüksek olmasına rağmen, tüketicinin satın alma üzerinde iyi bir anlaşma sağladığına dair bir yanılsama yaratmaktadır.

Otomobil satıcıları genellikle bu yaklaşımı önerilen perakende fiyatına uygular. Pek çok ülkede, düzenlemeler, bayilerin satışa sunulan her araçla üretici fiyatını göstermelerini talep etmektedir. Satıcılar, bu önerilen fiyatı daha düşük bir fiyatla karşılaştırarak, avantajlı bir şekilde kullanmaktadır ve bu da aracın bir pazarlık olduğu izlenimini uyandırmaktadır. Hareket etmeyen envanteri temizlemek için bir satış yaparken, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
bazı bayiler seçilen araçlarda üç fiyat gösterecek: önerilen perakende fiyatı, normal indirimli etiket fiyatı ve sadece kısa bir süre için satış fiyatı. Bu strateji, aracın gerçek pazarlık olarak daha fazla tanımlanmasına hizmet eder ve otomobili başka şekilde satın almayı düşünmeyen tüketicileri çekebilir.

Önerilen perakende fiyatını çeşitli ortamlarda tanımlamak için kullanılan farklı terimler vardır. Bu fiyat bazen telekomünikasyon hizmetlerine yönelik fiyatlandırma veya seyahat acentası üzerinden bir seyahat için rezervasyon yapılırken bir raf oranı olarak ifade edilir. Terim, ürün için ücretlendirilen ortalama ücret oranının, diğer sağlayıcıların çoğunun ne kadar ücret alacağı olduğunu, ancak belirli bir sağlayıcıyla indirimli ücret almanın mümkün olduğunu ima eder. Telekomünikasyon hizmetleri ile, daha küçük rakipler genellikle sektördeki büyük oyuncuların yayınlanmış fiyat yapılarını raf oranları olarak kullanırlar, daha sonra potansiyel müşterilerin fiyatlandırmasını söz konusu sektör ortalamalarından önemli ölçüde daha az olan teklif ederler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?