Öneri Kutusu nedir?
Bir öneri kutusu, iş veya müşteri açısından iş kalitesi
hakkında bilgi almak için iş ortak bir araçtır. Tipik öneri kutusu, insanların
notları, iş geliştirme veya anketler için fikir ekleyebileceği bir kutudır.
Diğer öneri forumlarının birçoğu vardır ve bunlar arasında birçok sanal
çevrimiçi kutu, posta anketi formları veya öneri bülten panoları bulunur.
Öneri kutusu
konseptini çalışanlar veya müşteriler tarafından kullanılan şekilde ayırt etmek
önemlidir. Çalışan önerileri, işverenlerle olan ilişkiler hakkında çok şey
ifade ediyor ve hatta müşteri deneyimini nasıl geliştirebileceğine dair
öneriler için bir forum oluşturabilir. Bazı çalışanlar, bir işverenin olumsuz
eleştirilerinin zor sonuçlara yolçiftçi destek kredisi
açabileceğinden endişe edebilir. Bu amaçla, çalışanlar
saygılı oldukları sürece birçok işveren öneri kutusunu anonim olarak saklar.
İsimsiz çalışanların önerileri, işverenlere çalışanlarla ne kadar etkili bir
şekilde etkileşimde bulunduğuna dair güçlü bir fikir verebilir.
Müşteri önerisi kutusu, şirketlere müşteri memnuniyetini
belirlemenin bir yoludur. Bazı önerilerde bulunmak, müşterilerin görüşlerinin
sayıldığını hissettirir ve genellikle faydalı olacak pek çok öneri vardır.
Aslında, bazı şirketler müşterinin adını bir değişiklik yaptığında kullanıp
kullanamayacaklarını sormaktadırlar, böylece el ilanları gibi diğer literatürde
müşteriye hizmet etmek için gerçekten orada olduklarını gösterebilirler. Öneri
kutusu içeriğinin ele alınamaması olumsuz bir etkiye sahip olabilir, ancak
öneriler her zaman alınmamış olsa bile, müşteriler önerme, övünme ve kınama gücü
verildikten sonra şirketlere daha fazla sadakat duyabilirler.
Sosyal medya ve Web 2.0 uygulamaları, öneri kutusunu farklı
bir seviyeye taşıyarak, kuruluşların çeşitli cephelerde çeşitli zamanlarda
müşteri etkileşimini ölçmelerine yardımcı oldu. Birçok web sitesi yorum yapmak,
soru sormak veya kullanımla ilgili sorunları bildirmek için birçok yol sunar.
Bazı sitelerde, müşteri memnuniyetini artırma yöntemleri bulmak için analiz
edilebilecek, kullanım öncesi, sırasında veya sonrasında alınabilecek anketler
de bulunmaktadır. Bu araçlar, nispeten kısa ve kullanımı kolaysa en iyi şekilde
çalışır. Bir web sitesinde sorun bildirmek için gereken her şey bir düğmeye
tıklamaksa, düğmenin daha sık tıklanma olasılığı vardır.
Öneri kutusunun yerine herhangi bir anket formu kullanan
işletmelerin, iki faktörden haberdar olması gerekir. Birincisi, güçlü bir
şekilde karşı olan veya bir iş pratiğine destek olan kişilerden en çok tepkiyi
alacaklardır. Bu, kendi seçtiği bir ankettir ve güçlü bir şekilde tek bir
şekilde hissetmeyen insanlar ya da diğeri bunları doldurmak için zaman ayırmaz.
Dolayısıyla, sonuçların aşırı bakış açılarını temsil ettiği düşünülmelidir.
İkincisi,
herhangi bir form kısa olmalıdır. Çoğu insan uzun süren anketleri almayacak
çünkü zaman kaybediyor ve benzer taleplerde bulunan çok fazla şirket var. Kısa
bir indirim yaparak ve muhtemelen indirim gibi bir teşvik sunarak, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
müşteriler şirketi değerlendirmek veya önerilerde bulunmak
için bir davetiyeye daha kolay bir şekilde uyabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder