Offshore Dış Kaynak Kullanımı Nedir?
Offshore dış
kaynak kullanımı, denizaşırı şirket görevlerini yerine getirmek için
organizasyonları veya çalışanları işe alma pratiğidir. Örneğin, bir şirket
Amerika Birleşik Devletleri'nde bilgisayar parçaları üretebilir ve satabilir,
ancak müşteri hizmetleri ve teknik destek telefon hatlarını işlemek için
offshore dış kaynak kullanımı kullanabilir. Veri girişi, çiftçi destek kredisiyurtdışında sıkça dış kaynaklı başka bir
iştir. İnternet, diğer şirketlere dış kaynak kullanımı konusunda önemli bir rol
oynamıştır, sadece şirketlere diğer kuruluşlara iş olanağı sağlamakla ve uzak
mesafelerdeki çalışanları işe almakla kalmaz, aynı zamanda dünyanın dört bir
yanından serbest çalışanların işe alınması daha kolay hale gelir. önemli ölçüde
daha düşük ücretler.
Offshore dış kaynak kullanımı genellikle dört ana kategoriye
ayrılmaktadır. ITO kategorisi, bir şirketin bilgi teknolojisinin yurtdışı dış
kaynak kullanımını içerir. BPO kategorisi, çağrı merkezi yönetimini ve
taleplerin işlenmesini içerebilen iş süreci dış kaynak kullanımını içerir.
Yazılım geliştirme, Yazılım Ar-Ge (araştırma ve geliştirme) kategorisine
girerken, KPO bilgi işleminin dış kaynak kullanımını kapsamaktadır, bu da tipik
olarak daha yüksek bir beceri, deneyim ve / veya bilgi seviyesi gerektiren
süreçleri içermektedir. Bu şeyler, x-ışınlarını yorumlamayı ve yatırımları
araştırmayı içerebilir; muhasebe ile ilgili görevleri veya mühendislik gibi
daha teknik işleri de içerebilirler.
Çoğu zaman, şirketler dışarıda bulundukları ülkede normalden
daha düşük ücretler ödeyebilecekleri diğer ülkelere iş gönderdiğinde,
yurtdışından dış kaynak kullanımı kötü baskı yapıyor. Muhalifler, yurtdışındaki
dış kaynak kullanımının yerli çalışanlardan uzakta iş aldığını ve hatta
ekonomiye zarar verebileceğini iddia ediyor. Ancak, bu kurulum yalnızca
ücretler için eleştirilmiyor. Bazı tüketiciler bu tür dış kaynak kullanımına da
karşı çıkıyor ve özellikle müşteri hizmetleri ve teknik destek söz konusu
olduğunda kalitenin düşmesine yol açtığını ileri sürüyorlar. Örneğin,
müşterileri bir denizaşırı çağrı merkezi ile uğraşırken daha az memnun hisseden
bir dil engeli olabilir.
Offshore dış
kaynak kullanımının savunucuları, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? bu tür eleştirilerin yerinden edilebileceğini
iddia ediyor. Örneğin, bazı eleştirmenler denizaşırı dış kaynak kullanımının
önemli ölçüde iş kaybından sorumlu olduğunu iddia ederken, bazı taraftarlar
gerçek suçlular olarak resesyonlara, dot-com serpintisine ve üretkenlik
artışına işaret etmektedir. Aslında, bazı eleştirmenler offshore dış kaynak
kullanımının ekonomiye iki şekilde yardım ettiğini iddia ediyor. İlk olarak,
yönetim kurulu içindeki herkes için maliyetleri düşürdüğünü iddia ediyorlar.
İkincisi, ekonomiyi daha verimli hale getirerek iş yarattığını iddia ediyorlar.
Şu anda, yurtdışı dış kaynak kullanımı sadece zamanla
büyüyecek gibi görünüyor. Bazı uzmanlar, BT işlerinin yaklaşık dörtte birinin
birkaç yıl içinde denizaşırı olacağını tahmin ediyor. Ancak, birçok uzman,
şirketlerin yetenek kaybını önlemek ve performansı korumak için yavaş ve
dikkatli bir şekilde ilerlediklerini de öne sürüyor. Ek olarak, bazı küçük
işletmeler, özellikle büyük şirketlerin hâkim olduğu pazarlarda işlerini daha
rekabetçi hale getirmek için offshore dış kaynak kullanımı yollarını
bulabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder