Offshore Dış Kaynak Kullanımı Nedir?



Offshore dış kaynak kullanımı, denizaşırı şirket görevlerini yerine getirmek için organizasyonları veya çalışanları işe alma pratiğidir. Örneğin, bir şirket Amerika Birleşik Devletleri'nde bilgisayar parçaları üretebilir ve satabilir, ancak müşteri hizmetleri ve teknik destek telefon hatlarını işlemek için offshore dış kaynak kullanımı kullanabilir. Veri girişi, çiftçi destek kredisiyurtdışında sıkça dış kaynaklı başka bir iştir. İnternet, diğer şirketlere dış kaynak kullanımı konusunda önemli bir rol oynamıştır, sadece şirketlere diğer kuruluşlara iş olanağı sağlamakla ve uzak mesafelerdeki çalışanları işe almakla kalmaz, aynı zamanda dünyanın dört bir yanından serbest çalışanların işe alınması daha kolay hale gelir. önemli ölçüde daha düşük ücretler.

Offshore dış kaynak kullanımı genellikle dört ana kategoriye ayrılmaktadır. ITO kategorisi, bir şirketin bilgi teknolojisinin yurtdışı dış kaynak kullanımını içerir. BPO kategorisi, çağrı merkezi yönetimini ve taleplerin işlenmesini içerebilen iş süreci dış kaynak kullanımını içerir. Yazılım geliştirme, Yazılım Ar-Ge (araştırma ve geliştirme) kategorisine girerken, KPO bilgi işleminin dış kaynak kullanımını kapsamaktadır, bu da tipik olarak daha yüksek bir beceri, deneyim ve / veya bilgi seviyesi gerektiren süreçleri içermektedir. Bu şeyler, x-ışınlarını yorumlamayı ve yatırımları araştırmayı içerebilir; muhasebe ile ilgili görevleri veya mühendislik gibi daha teknik işleri de içerebilirler.

Çoğu zaman, şirketler dışarıda bulundukları ülkede normalden daha düşük ücretler ödeyebilecekleri diğer ülkelere iş gönderdiğinde, yurtdışından dış kaynak kullanımı kötü baskı yapıyor. Muhalifler, yurtdışındaki dış kaynak kullanımının yerli çalışanlardan uzakta iş aldığını ve hatta ekonomiye zarar verebileceğini iddia ediyor. Ancak, bu kurulum yalnızca ücretler için eleştirilmiyor. Bazı tüketiciler bu tür dış kaynak kullanımına da karşı çıkıyor ve özellikle müşteri hizmetleri ve teknik destek söz konusu olduğunda kalitenin düşmesine yol açtığını ileri sürüyorlar. Örneğin, müşterileri bir denizaşırı çağrı merkezi ile uğraşırken daha az memnun hisseden bir dil engeli olabilir.

Offshore dış kaynak kullanımının savunucuları, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? bu tür eleştirilerin yerinden edilebileceğini iddia ediyor. Örneğin, bazı eleştirmenler denizaşırı dış kaynak kullanımının önemli ölçüde iş kaybından sorumlu olduğunu iddia ederken, bazı taraftarlar gerçek suçlular olarak resesyonlara, dot-com serpintisine ve üretkenlik artışına işaret etmektedir. Aslında, bazı eleştirmenler offshore dış kaynak kullanımının ekonomiye iki şekilde yardım ettiğini iddia ediyor. İlk olarak, yönetim kurulu içindeki herkes için maliyetleri düşürdüğünü iddia ediyorlar. İkincisi, ekonomiyi daha verimli hale getirerek iş yarattığını iddia ediyorlar.

Şu anda, yurtdışı dış kaynak kullanımı sadece zamanla büyüyecek gibi görünüyor. Bazı uzmanlar, BT işlerinin yaklaşık dörtte birinin birkaç yıl içinde denizaşırı olacağını tahmin ediyor. Ancak, birçok uzman, şirketlerin yetenek kaybını önlemek ve performansı korumak için yavaş ve dikkatli bir şekilde ilerlediklerini de öne sürüyor. Ek olarak, bazı küçük işletmeler, özellikle büyük şirketlerin hâkim olduğu pazarlarda işlerini daha rekabetçi hale getirmek için offshore dış kaynak kullanımı yollarını bulabilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?