Niş Pazarlama Nedir?
Niş
pazarlama, belirli bir tüketici grubuna bağlanmak ve satmak için bir çabadır.
Bir niş pazarını tanımlamak için, coğrafi konum, çiftçi destek kredisiyaş, cinsiyet, cinsel yönelim, din veya
meslek etrafında dönen bazı örneklerle birçok farklı yol vardır. Pazarlamacı
her türden tüketiciye açıkken, halkla ilişkiler ve pazarlama çabalarının ana
odak noktası, niş pazarla özdeşleşmeyi ve belirli bir müşteri grubu için ortak
olan ihtiyaçları karşılamayı amaçlamaktadır.
Bir işletmenin bir satış piyasası veya satışa sunulan mal ve
hizmetlere büyük bir ilgi göstermesi muhtemel pazarları tanımlaması alışılmadık
bir durum değildir. Niş pazarlamanın temellerinden biri, tüketicilerin her bir
pazarı için neyin önemli olduğunu araştırmak ve sunulan mal ve hizmetlerin, bu
tüketici grubuna ilgi duyacağı özel yolları belirlemektir. Bu temel sorulara
cevap verildikten sonra, bu veriler verileri özellikle tüketicilerin niş
gruplarına yönelik pazarlama stratejileri geliştirmek için kullanabilir ve
onları şirket ürünlerinin neden karşılayacağını ve diğer tüm ürün gruplarından
daha etkili bir şekilde istedikleri konusunda eğitebilir.
Niş pazarlama, çoğu durumda gözden kaçan veya göz ardı
edilen tüketici pazarının bir sektörünü ortaya çıkarmanın harika bir yoludur.
Örneğin, telekomünikasyon işletmeleri bazen, inanç temelli veya kar amacı
gütmeyen kuruluşlar gibi daha küçük müşterileri göz ardı ederler, çünkü büyük
şirketler ile aynı hacim seviyelerini oluşturma olasılığı daha düşüktür.
Bilgili bir pazarlamacı, daha az bilinen bir hastalığa odaklanan devlet
düzeyinde dernekler gibi belirli niş pazarlara girebilir, bir pazarlama
stratejisini kendi ihtiyaçlarına göre düzenleyebilir ve işlerini göreceli kolaylıkla
kazanabilir.
Bu tür bir niş pazarlamanın geri dönüşü, büyük bir şirkete
iniş yapmak kadar muhteşem olmasa da, rekabet olasılığı büyük ölçüde
azalmaktadır, bu da pazarlamacının işi daha uzun bir süre için ilk hızda
tutması anlamına gelmektedir. Bir müşteri rekabete girdiğinde bile, kaybedilen
geliri değiştirmek genellikle yüksek hacimli bir müşterinin yerini almaktan çok
daha kolaydır.
Niş pazarlama hemen hemen her tür işte yapılabilir.
Landscapers, belirli bir kasabada yaşayan özel ev sahiplerinin daha küçük
pazarına hitap etmeyi seçebilir. Kitapçılar yerel yazarların yazdığı kitapları
veya bölgedeki insanlara özel ilgi gösteren kitapları taşımayı tercih
edebilirler. Kozmetik firmalar, bulundukları yere bakılmaksızın belirli bir yaş
aralığındaki kadınlara hitap etmek için bir niş pazarlama çalışması
başlatırlar.
Satıcının
ulaşmak istediği pazar sektörüne bağlı olarak,kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? niş
pazarlama çabaları, farklı satış stratejileri ve araçları için kullanılabilir.
Yerel gazetelerdeki veya niş yayınlardaki reklamlar, istenen kitleye ulaşmada
yardımcı olabilir. Belirli ürünleri arayan potansiyel müşterilerle bağlantı
kurmak için anahtar kelimeleri kullanan isteğe bağlı web siteleri başka bir
olasılıktır. Doğrudan pazarlama kampanyaları bile niş pazarlama stratejilerinin
bir parçası olarak oldukça başarılı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder