Niş Pazarlama Nedir?



Niş pazarlama, belirli bir tüketici grubuna bağlanmak ve satmak için bir çabadır. Bir niş pazarını tanımlamak için, coğrafi konum, çiftçi destek kredisiyaş, cinsiyet, cinsel yönelim, din veya meslek etrafında dönen bazı örneklerle birçok farklı yol vardır. Pazarlamacı her türden tüketiciye açıkken, halkla ilişkiler ve pazarlama çabalarının ana odak noktası, niş pazarla özdeşleşmeyi ve belirli bir müşteri grubu için ortak olan ihtiyaçları karşılamayı amaçlamaktadır.

Bir işletmenin bir satış piyasası veya satışa sunulan mal ve hizmetlere büyük bir ilgi göstermesi muhtemel pazarları tanımlaması alışılmadık bir durum değildir. Niş pazarlamanın temellerinden biri, tüketicilerin her bir pazarı için neyin önemli olduğunu araştırmak ve sunulan mal ve hizmetlerin, bu tüketici grubuna ilgi duyacağı özel yolları belirlemektir. Bu temel sorulara cevap verildikten sonra, bu veriler verileri özellikle tüketicilerin niş gruplarına yönelik pazarlama stratejileri geliştirmek için kullanabilir ve onları şirket ürünlerinin neden karşılayacağını ve diğer tüm ürün gruplarından daha etkili bir şekilde istedikleri konusunda eğitebilir.

Niş pazarlama, çoğu durumda gözden kaçan veya göz ardı edilen tüketici pazarının bir sektörünü ortaya çıkarmanın harika bir yoludur. Örneğin, telekomünikasyon işletmeleri bazen, inanç temelli veya kar amacı gütmeyen kuruluşlar gibi daha küçük müşterileri göz ardı ederler, çünkü büyük şirketler ile aynı hacim seviyelerini oluşturma olasılığı daha düşüktür. Bilgili bir pazarlamacı, daha az bilinen bir hastalığa odaklanan devlet düzeyinde dernekler gibi belirli niş pazarlara girebilir, bir pazarlama stratejisini kendi ihtiyaçlarına göre düzenleyebilir ve işlerini göreceli kolaylıkla kazanabilir.

Bu tür bir niş pazarlamanın geri dönüşü, büyük bir şirkete iniş yapmak kadar muhteşem olmasa da, rekabet olasılığı büyük ölçüde azalmaktadır, bu da pazarlamacının işi daha uzun bir süre için ilk hızda tutması anlamına gelmektedir. Bir müşteri rekabete girdiğinde bile, kaybedilen geliri değiştirmek genellikle yüksek hacimli bir müşterinin yerini almaktan çok daha kolaydır.

Niş pazarlama hemen hemen her tür işte yapılabilir. Landscapers, belirli bir kasabada yaşayan özel ev sahiplerinin daha küçük pazarına hitap etmeyi seçebilir. Kitapçılar yerel yazarların yazdığı kitapları veya bölgedeki insanlara özel ilgi gösteren kitapları taşımayı tercih edebilirler. Kozmetik firmalar, bulundukları yere bakılmaksızın belirli bir yaş aralığındaki kadınlara hitap etmek için bir niş pazarlama çalışması başlatırlar.

Satıcının ulaşmak istediği pazar sektörüne bağlı olarak,kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?  niş pazarlama çabaları, farklı satış stratejileri ve araçları için kullanılabilir. Yerel gazetelerdeki veya niş yayınlardaki reklamlar, istenen kitleye ulaşmada yardımcı olabilir. Belirli ürünleri arayan potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için anahtar kelimeleri kullanan isteğe bağlı web siteleri başka bir olasılıktır. Doğrudan pazarlama kampanyaları bile niş pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak oldukça başarılı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?