Nicel Metrikleri Nelerdir?
Nicel
metrikler, bir işletmeye veya faaliyetlerinin bazı yönlerine ait sonuçlar veya
istatistiklerdir. Bu sonuçlar, genellikle sayılarla temsil edilebilir ve bu
nedenle, arzu edilen sonuçların müşteriye ulaştırılıp dağıtılmadığını görmek
isteyen işletme sahipleri ve pazarlama uzmanları tarafından kolayca
sindirilebilir. Bu ölçütlerin şirketlere cazip kılınması,çiftçi destek kredisi maliyet ölçümleri veya diğer agresif yöntemler
yoluyla elde edilmesi gereken niteliksel ölçütlere kıyasla bunları elde etmek
için gerekli olan nispeten düşük maliyettir. Nicel metriklerin bir örneği,
kullanıcıların bir web sitesine tıklanma sayısıdır.
Şirketler, farklı iş girişimlerinin veya pazarlama
kampanyalarının başarısını ölçmek için güvenilir yöntemler oluşturmalıdır.
Metrikler, şirketlerin bu farklı kampanyaların başarısını veya eksikliğini
ölçtüğü yöntemlerdir. Bu şirketler ulaşmak istedikleri performans seviyeleri
için standartlar belirleyebilir ve gerçek seviyelerinin eşleşmeye yakın olup
olmadığını görebilirler. Ölçümü ölçmenin en kolayı, çoğu zaman zor sayılara
veya kolayca ölçülebilir verilere bölünebilen niceliksel ölçümlerdir.
Nicel ölçütleri kullanmayı seçen işletmeler, genellikle
arkanıza yaslanıp, verilerin bunlara dönüşmesine izin verebilir. Örneğin,
belirli bir satıştan nasıl etkilendiğini görmek isteyen bir mağaza, satış
gerçekleştiği sırada satış rakamlarını kontrol edebilir. Bir spor takımı için
pazarlamacılar, belirli bir reklam kampanyasının katılımı etkileyerek ne kadar
başarılı olduğunu öğrenebilirler. Bu örnekler, bu metriklerin işletmelerin
kullanabileceği sonuçları sunmak için nasıl kullanılabileceğini göstermektedir.
Kantitatif ölçümler şirketler ve sahipleri tarafından
sindirildikten sonra, gelecekteki iyileşmeyi sağlamak için adımlar atılabilir.
Birçok işletme, en iyi senaryoda elde etmeyi umdukları standartlar olan
ölçütleri kurmayı seçebilir. Bu karşılaştırma ölçütleri sayesinde, bir şirketin
en iyi performansı elde etmek için ne kadar yakın olduğunu göstermek için
metrikler kullanılabilir.
Niceliksel
ölçütlerin avantajları olsa da, şirketlerin diğer yöntemleri takip etmeyi
tercih ettiği durumlar olabilir. Bunun yerine, daha spekülatif sonuçlar için
yorumlanabilecek ve yorumlanabilecek bilgileri bulmak isteyen şirketler,
kalitatif ölçümlere gitmeyi seçebilir. Bu ölçütler, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? test
ve anketlerde olduğu gibi, niceliksel olanlardan genellikle uygulamaktan daha
maliyetlidir. Niceliksel ve niteliksel ölçümler arasında seçim yapmak,
nihayetinde bir şirketin hangi sorulara cevap verdiğine cevap verebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder