Nicel Metrikleri Nelerdir?



Nicel metrikler, bir işletmeye veya faaliyetlerinin bazı yönlerine ait sonuçlar veya istatistiklerdir. Bu sonuçlar, genellikle sayılarla temsil edilebilir ve bu nedenle, arzu edilen sonuçların müşteriye ulaştırılıp dağıtılmadığını görmek isteyen işletme sahipleri ve pazarlama uzmanları tarafından kolayca sindirilebilir. Bu ölçütlerin şirketlere cazip kılınması,çiftçi destek kredisi  maliyet ölçümleri veya diğer agresif yöntemler yoluyla elde edilmesi gereken niteliksel ölçütlere kıyasla bunları elde etmek için gerekli olan nispeten düşük maliyettir. Nicel metriklerin bir örneği, kullanıcıların bir web sitesine tıklanma sayısıdır.

Şirketler, farklı iş girişimlerinin veya pazarlama kampanyalarının başarısını ölçmek için güvenilir yöntemler oluşturmalıdır. Metrikler, şirketlerin bu farklı kampanyaların başarısını veya eksikliğini ölçtüğü yöntemlerdir. Bu şirketler ulaşmak istedikleri performans seviyeleri için standartlar belirleyebilir ve gerçek seviyelerinin eşleşmeye yakın olup olmadığını görebilirler. Ölçümü ölçmenin en kolayı, çoğu zaman zor sayılara veya kolayca ölçülebilir verilere bölünebilen niceliksel ölçümlerdir.

Nicel ölçütleri kullanmayı seçen işletmeler, genellikle arkanıza yaslanıp, verilerin bunlara dönüşmesine izin verebilir. Örneğin, belirli bir satıştan nasıl etkilendiğini görmek isteyen bir mağaza, satış gerçekleştiği sırada satış rakamlarını kontrol edebilir. Bir spor takımı için pazarlamacılar, belirli bir reklam kampanyasının katılımı etkileyerek ne kadar başarılı olduğunu öğrenebilirler. Bu örnekler, bu metriklerin işletmelerin kullanabileceği sonuçları sunmak için nasıl kullanılabileceğini göstermektedir.

Kantitatif ölçümler şirketler ve sahipleri tarafından sindirildikten sonra, gelecekteki iyileşmeyi sağlamak için adımlar atılabilir. Birçok işletme, en iyi senaryoda elde etmeyi umdukları standartlar olan ölçütleri kurmayı seçebilir. Bu karşılaştırma ölçütleri sayesinde, bir şirketin en iyi performansı elde etmek için ne kadar yakın olduğunu göstermek için metrikler kullanılabilir.

Niceliksel ölçütlerin avantajları olsa da, şirketlerin diğer yöntemleri takip etmeyi tercih ettiği durumlar olabilir. Bunun yerine, daha spekülatif sonuçlar için yorumlanabilecek ve yorumlanabilecek bilgileri bulmak isteyen şirketler, kalitatif ölçümlere gitmeyi seçebilir. Bu ölçütler, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? test ve anketlerde olduğu gibi, niceliksel olanlardan genellikle uygulamaktan daha maliyetlidir. Niceliksel ve niteliksel ölçümler arasında seçim yapmak, nihayetinde bir şirketin hangi sorulara cevap verdiğine cevap verebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?