Müşteri Avukatı nedir?
Müşteri avukatı terimi aslında iki farklı şey anlamına
gelebilir. Tüketicileri yasadışı ve aldatıcı iş uygulamalarından korumak gibi
bir tüketici savunucusu olma anlamında kullanılabilir. Müşteriler için
geleneksel bir formatta çalışan çalışanlardan daha kapsamlı ve düşünceli bir
ilgi sunmak amacıyla bir müşteri tarafından bir müşteri temsilcisi de işe
alınabilir.
Örneğin, bir
geleneksel müşteri hizmetleri temsilcisi (CSR) genellikle bir sorun olduğunda
müşterilerle yalnızca iletişime sahiptir. Diğer yandan, bir müşteri avukatı,
sorunları oluşmadan önlemeye çalışmak için müşterilerle iletişim kurmayı
başlatır. Müşterileri savunmak, onlara yanıt vermekten çok daha proaktif.
Şirketler, çiftçi destek kredisi müşteri ihtiyaçlarını analiz etmek ve
bunları belirli bir bütçeyle kalırken karşılamak için müşteri destekçileri işe
alır.
Müşteri savunucuları, müşterilerle yapılan işlemleri çok
ayrıntılı bir şekilde inceler ve kaydeder. Ayrıntıya gösterilen bu dikkat ve
müşterinin bakış açısından her şeyi görebilme kabiliyeti, müşteriyi şirkete
çekmek ve müşterileri korumak için etkili stratejileri planlayabilmektedir.
Avukat daha sonra müşteri için hizmet personeline konuşur.
Şirkette çalışan çoğu müşteri savunucusu, genellikle bir
destek ekibi ekibini yönetir. Çalışanlara müşteriye profesyonelce
odaklanmalarını öğretiyorlar. Müşteri hizmetleri temsilcileri genellikle
kibardır, ancak şikayetçi müşterileri şirketteki başka bir kişiye oldukça kolay
bir şekilde iletme eğilimindeler. Müşteri savunucuları, sorunların tamamen
çözüldüğünden emin olmak için her müşteriyi doğrudan takip edip onlarla
iletişim kurarak daha fazla iletişim ile müşteri ve şikayetleri ele almaya
çalışır.
Belirli bir
şirket tarafından işe alınmayan tüketici muhabiri, muhabir veya gazeteci
olabilir, kamuya haksız veya tehlikeli olabilecek şirketler ve uygulamalar
hakkında araştırma yapar ve raporlar. Bu tüketici hizmetlerinin sağlanmasında
savunucu, Better Business Bureau (BBB) gibi resmi koruma hizmeti
şirketleriyle birlikte çalışabilir. BBB, tüketicilere 1912'den bu yana
işyerleri hakkında bilgi ve uyarılar sağlayan özel, franchise edilmiş bir
şirkettir. BBB, şirketlere üyelik için bir üyelik ücreti ödemesine rağmen,
üyeler de dahil olmak üzere işletmelerin, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi müşteri şikayetleriyle
uğraştığından emin olmak için sürekli kontroller yapmaktadır. ve dürüst ve etik
bir şekilde diğer konuları.
Haber dergisi tarzı televizyon gösterileri sık sık bir
müşteri savunucusu muhabirine sahiptir. Bazen, müşteri destekçileri muhabirler,
şirketlerin küçüklerin sigara satmaması gibi yasaları takip edip etmediklerini
görmek için bir alandaki farklı işletmeleri gizler ve araştırır. Diğer
zamanlarda, tüketici savunucusu muhabiri belirli bir iş tarafından kötü muamele
gördüğü veya aldattığı iddia edilen bir kişinin hikayesini takip edip rapor
edecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder