Müşteri Avukatı nedir?


Müşteri avukatı terimi aslında iki farklı şey anlamına gelebilir. Tüketicileri yasadışı ve aldatıcı iş uygulamalarından korumak gibi bir tüketici savunucusu olma anlamında kullanılabilir. Müşteriler için geleneksel bir formatta çalışan çalışanlardan daha kapsamlı ve düşünceli bir ilgi sunmak amacıyla bir müşteri tarafından bir müşteri temsilcisi de işe alınabilir.

Örneğin, bir geleneksel müşteri hizmetleri temsilcisi (CSR) genellikle bir sorun olduğunda müşterilerle yalnızca iletişime sahiptir. Diğer yandan, bir müşteri avukatı, sorunları oluşmadan önlemeye çalışmak için müşterilerle iletişim kurmayı başlatır. Müşterileri savunmak, onlara yanıt vermekten çok daha proaktif. Şirketler, çiftçi destek kredisi müşteri ihtiyaçlarını analiz etmek ve bunları belirli bir bütçeyle kalırken karşılamak için müşteri destekçileri işe alır.

Müşteri savunucuları, müşterilerle yapılan işlemleri çok ayrıntılı bir şekilde inceler ve kaydeder. Ayrıntıya gösterilen bu dikkat ve müşterinin bakış açısından her şeyi görebilme kabiliyeti, müşteriyi şirkete çekmek ve müşterileri korumak için etkili stratejileri planlayabilmektedir. Avukat daha sonra müşteri için hizmet personeline konuşur.

Şirkette çalışan çoğu müşteri savunucusu, genellikle bir destek ekibi ekibini yönetir. Çalışanlara müşteriye profesyonelce odaklanmalarını öğretiyorlar. Müşteri hizmetleri temsilcileri genellikle kibardır, ancak şikayetçi müşterileri şirketteki başka bir kişiye oldukça kolay bir şekilde iletme eğilimindeler. Müşteri savunucuları, sorunların tamamen çözüldüğünden emin olmak için her müşteriyi doğrudan takip edip onlarla iletişim kurarak daha fazla iletişim ile müşteri ve şikayetleri ele almaya çalışır.

Belirli bir şirket tarafından işe alınmayan tüketici muhabiri, muhabir veya gazeteci olabilir, kamuya haksız veya tehlikeli olabilecek şirketler ve uygulamalar hakkında araştırma yapar ve raporlar. Bu tüketici hizmetlerinin sağlanmasında savunucu, Better Business Bureau (BBB) ​​gibi resmi koruma hizmeti şirketleriyle birlikte çalışabilir. BBB, tüketicilere 1912'den bu yana işyerleri hakkında bilgi ve uyarılar sağlayan özel, franchise edilmiş bir şirkettir. BBB, şirketlere üyelik için bir üyelik ücreti ödemesine rağmen, üyeler de dahil olmak üzere işletmelerin, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi müşteri şikayetleriyle uğraştığından emin olmak için sürekli kontroller yapmaktadır. ve dürüst ve etik bir şekilde diğer konuları.

Haber dergisi tarzı televizyon gösterileri sık sık bir müşteri savunucusu muhabirine sahiptir. Bazen, müşteri destekçileri muhabirler, şirketlerin küçüklerin sigara satmaması gibi yasaları takip edip etmediklerini görmek için bir alandaki farklı işletmeleri gizler ve araştırır. Diğer zamanlarda, tüketici savunucusu muhabiri belirli bir iş tarafından kötü muamele gördüğü veya aldattığı iddia edilen bir kişinin hikayesini takip edip rapor edecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?