Mükemmel bir Pazar Nedir?


Mükemmel bir pazar ekonomide, öncelikle neoklasik iktisatta, mükemmel rekabet olarak bilinen bir piyasaya atıfta bulunan, piyasa katılımcısının satın aldığı veya satacağı metaların fiyatını etkileme gücüne sahip olmadığı bir dizi koşulu ifade eden bir kavramdır. Böyle bir pazarda arz ve talep güçleri, her mal için arz ve talebin mevcut fiyatla tam olarak eşleştirildiği bir denge yaratacaktır. Gerçek mükemmel rekabet, çiftçi destek kredisi yalnızca gerçek dünyada mümkün olmayan bir dizi koşul altında varolabilir ve böylece gerçek mükemmel pazarlar mevcut değildir. Kavram, ekonomide, gerçek dünyada herhangi bir durumu tanımlamak için değil, ekonomilerin nasıl çalıştığı ve gerçek dünya piyasalarının karşılaştırılabileceği bir ölçüt sağlama konusunda düşünce deneylerini basitleştiren bir yapı olarak kullanılır.

Mükemmel pazarın ve mükemmel rekabetin ahlaki yargılar olmadığını belirtmek önemlidir. Pazarın verimli olup olmadığı, bu pazarın süreçlerinin veya sonucunun adaletten veya arzu edilirliğinden ayrı bir sorudur. Bu bağlamda, mükemmel bir şey aramak, düşünce deneylerini veya hesaplamaları basitleştirmek için kullanılan ideal bir kavram olduğu anlamına gelir. Fizikteki mükemmel katı bir cisim gibi kavramlara benzer, yani kuvvet uygulayarak tamamen etkilenmeyen ve hiçbir koşulda deformasyona uğramayan bir nesne veya gelen tüm elektromanyetik radyasyonu tamamen emen bir nesneyi ifade eden mükemmel bir siyah cisim anlamına gelir. Hiçbir materyal bu özelliklere sahip değildir, ancak bilimsel bir alan düşünmek için zihinsel yapılar olarak kullanılabilirler.

Mükemmel bir pazar için gerekli şartlar vardır. Alıcının ve satıcıların sayısı son derece büyük veya sonsuzdur ve bu da herhangi bir piyasa katılımcısının piyasa fiyatları üzerinde herhangi bir etkisinin olmasını imkânsız kılar. Her pazarda satılan tüm mallar aynı zamanda bir tedarikçiden diğerine tamamen homojen ve firmalar serbestçe pazara girip çıkabiliyor. Tüm üreticiler normal karlar yaparlar, yani gelirleri fırsat maliyetlerine eşittir. Bütün piyasa katılımcıları ek olarak kararlarıyla ilgili ekonomik faktörler hakkında mükemmel bilgiye sahiptir ve kendi faydalarını en üst düzeye çıkarmak için rasyonel olarak hareket ettikleri varsayılmaktadır. Son olarak, tüm borsalar işlem maliyetleri olmadan gerçekleştirilebilir ve üretim, emek, sermaye ve doğal kaynaklar gibi tüm faktörler mükemmel bir şekilde hareket eder ve hiçbir koşulda piyasa koşullarına yanıt olarak yeni kullanımlara kaydırılabilir.

Mükemmel bir pazar ekonomist Vilfredo Pareto için isimlendirilen Pareto verimliliği veya Pareto optimallik denilen bir durum üretir. Bu, malların dağıtımını, bir kişiyi aynı anda daha kötü hale getirmeden bir kişiyi daha iyi hale getirmek için değiştirmenin imkansız olduğu anlamına gelir. Çünkü, tam rekabetin yarattığı dengede, olası tüm karşılıklı olarak faydalı değişimler yapıldı. Gerçek bir pazar böyle değil, belli ki, ama birçok iktisatçı kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi bu fikri ekonomik kavramları açıklamanın bir yolu olarak kullanıyor ya da gerçek bir pazarın nasıl ve niçin mükemmel bir pazardan farklı olduğunu incelemek, çalışmalarını açıklamaya yardımcı olabilir.

Mükemmel pazar ve mükemmel rekabet kavramları modern iktisadi düşüncenin egemen okulu olan modern neoklasik iktisatta yaygın olarak kullanılmaktadır, ancak bunların iktisatçıları arasında rolü ve önemi tartışılmaktadır. Birçok ekonomist bu kavramları, devlet müdahalesi ya da diğer değişiklikler yoluyla piyasa süreçlerinin geliştirilebileceği alanları belirleme yolu olarak görmektedir. Diğerleri onları ekonomik ilkeleri açıklamaya yardımcı olan ama değerini gerçek dünya piyasalarının etkinliğini değerlendirmek ya da hükümet politikası yoluyla iyileştirmek için bir rehber olarak kabul eden faydalı bir düşünce deneyi olarak görüyorlar. Mükemmel rekabet. Bazı iktisatçılar ve iktisadi düşünce ekolleri, modelin varsayımlarının, kusurlu bilgiler ve piyasa süreçlerinin zaman içinde nasıl çalıştığı gibi, dağıtılması çok gerekli olan faktörleri dışta bıraktığını savunarak, mükemmel piyasa modelini tamamen reddeder.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?