Personel Yönetimi ve Endüstri İlişkileri Arasındaki İlişki Nedir?
Personel
yönetimi ve endüstri ilişkileri, örgütlerin yönetimi ve çalışanları arasındaki
ilişkinin yanı sıra sendikalar gibi çıkarları olan diğer taraflar arasındaki
ilişkiyi ele alan iki bağlantılı kavramdır. Personel yönetimi ve endüstriyel
ilişkiler arasındaki temel fark, personel yönetimi, işe alım, eğitim ve
çalışanlarla doğru ilişkilere odaklanırken, çiftçi destek kredisi
sanayi ilişkileri, sendikalar ve diğer örgütlü emek
biçimleriyle ilgili olarak istihdam meseleleriyle daha fazla ilgilenmektedir.
Bu anlamda, personel yönetimi ve endüstriyel ilişkiler arasındaki ilişkinin,
çalışanların ve diğer emek biçimlerinin refahı için paylaşılan kaygı olduğu
söylenebilir.
Organizasyonlar, emeğe yatırım yapan insan sermayesinin,
örgütün, çalışanlarının herhangi bir giriş formu olmaksızın hiçbir şirket
işlevini yerine getiremediği için, organizasyona yön veren ana motor olduğunu
iyi biliyorlar. Örgütlerin ihtiyaç duyduğu insan sermayesi türünü devreye sokma
araçlarını, personel yönetimi işlevlerinin kapsamına giren bir görevi aktif
olarak aramaya mecbur kılan bu gerçekleşme budur. Personel yönetiminin endişesi
sadece bu tür işgücü gereksinimlerini tanımlamak değil, aynı zamanda doğru
çalışanları işe yerleştirerek gerekli emeği de almalıdır.
Burada, personel yönetimi ve endüstriyel ilişkiler
arasındaki bir başka bağlantı görülebilir, çünkü yönetim, çalışanların
refahının karşılanmasını sağlamak için standartları da tanıtmalıdır. Bunun
yapılmaması, çalışanların kendi başlarına veya çeşitli sendikalar veya
sendikalar tarafından endüstriyel ilişkilerin bir parçası olarak şirket
yönetimine karşı harekete geçebilir. Yönetim ve işçinin, konuyu karşılıklı
olarak yararlı bir anlayışla çözerek başarılı bir şekilde çözebildiği
durumlarda, samimi endüstriyel ilişki geri yüklenir. Şirketin ve sendikaların
bir tür anlayış veya uzlaşmaya varılamayacağı varsayımıyla, sanayi
ilişkilerinde bir yıkım olarak adlandırılan bir durum söz konusudur.
Genellikle,
personel yönetimi, anlaşmazlığı işçilerle veya sendikalarla idare edebilecek
ana bölüm olacaktır. Personel yönetimi ayrıca, bu tür durumların ortaya
çıkmamasını sağlamak için proaktif adımlar atması ve ayrıca ortaya çıkabilecek
herhangi bir olayın,kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
herhangi bir
eskalasyonu önlemek amacıyla gerçekleştirildiğinden emin olunması için
departman olacaktır. Bu tür yarıkların ortaya çıkmadığından emin olma sürecinin
bir parçası, kuruluşun o endüstri için yürürlükteki iş kanunlarına bağlı
kalmasını ve aynı zamanda çalışanlarına adil bir şekilde davrandıklarını
garanti etmektir.
Yorumlar
Yorum Gönder