Orta yönetim nedir?



Orta yönetim, üst düzey yönetim ve yönetim dışı çalışanlar arasında bir tampon görevi gören bir kuruluştaki herhangi bir denetçi katmanından oluşur. Bu yöneticiler çeşitli başlıkları ve rolleri kapsamakta ancak birçok ortak görevi paylaşmaktadır. Beyaz yakalı işler, fabrikalar, hükümet ve hizmet sektörü de dahil olmak üzere neredeyse her sektörde bir orta yönetici bulunur. Çoğu zaman, orta yönetimin görevi hem üst yönetimden işçilere,çiftçi destek kredisi
hem de işçilerden üst düzey yönetim kadrolarına kadar bilgi akışını ele almayı içerir.

Orta yönetim, bir organizasyon içinde çok özel bir nişe sahip olabilir, örneğin, bir düşük muhasebeci grubunu denetleyen ve bir sahibine rapor veren bir muhasebe yöneticisi. Ayrıca tüm departmanları denetleyen ve bir patrona rapor veren bir yönetici gibi daha geniş olabilir. Daha büyük kuruluşlarda, orta yönetimin birkaç katmanı da olabilir, bu da bir orta yöneticinin, bir üst düzey yöneticiye bir orta yöneticiye rapor vermesini gerektiren bir komuta zincirinde olduğu anlamına gelir.

Orta yöneticilerin öncelikli sorumluluğu, organizasyonun ilerlemesini ve kâr elde etmesini sağlamaktır; böylece üst yönetimin üyeleri bütçeler, hedefler ve vizyon ile ilgili daha geniş kararlara odaklanabilir. İşçi verimliliğini sürdürmek orta düzey yöneticiler için büyük bir sorumluluktur ve genellikle üst düzey yönetim tarafından üretkenlik standartları belirlenir. Çalışan memnuniyetini sürdürmek, orta yönetimin bir diğer görevidir, yani orta yöneticilerin sorunları çözmek için hoşnutsuz işçilerle çalışmalı ve iş arkadaşlarını mutlu etmek için sıkı çalışmayı ve başarıyı ödüllendirmelidir. Bir orta yönetici ayrıca yeni çalışanların ve yöneticilerin iş sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olmalıdır. Bir yönetici, bunların altındaki tüm işleri, bu işlerden beklenenleri ve üst yönetime uygun şekilde nasıl rapor verileceğini anlamalıdır.

İletişim genellikle orta yönetimin en büyük sorumluluğu. Çoğu zaman, üst yönetim tarafından yeni hedefler, inisiyatifler veya kurallar oluşturulduğunda, işçilere dağıtılmak üzere orta yöneticiye geçilir. Bir orta yönetici bu değişiklikleri yorumlamalı ve bunları çalışanlara etkili bir şekilde iletmeli ve ortaya çıkabilecek soruları yanıtlamalıdır.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?


Bir orta yöneticinin daha az yaygın, ama yine de önemli bir rolü, üst yönetime bilgi iletmektir. İşçiler mutsuz olduğunda veya orta yönetim tarafından çözülemeyen önerilere sahip olduğunda, yöneticinin örgütün liderleri ile konuşması sorumluluğu odur. Orta yönetici, bu endişeyi dile getirmek için üst yönetimin üyelerine yaklaşmanın uygun yolunu bilmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?