Orta yönetim nedir?
Orta
yönetim, üst düzey yönetim ve yönetim dışı çalışanlar arasında bir tampon
görevi gören bir kuruluştaki herhangi bir denetçi katmanından oluşur. Bu
yöneticiler çeşitli başlıkları ve rolleri kapsamakta ancak birçok ortak görevi
paylaşmaktadır. Beyaz yakalı işler, fabrikalar, hükümet ve hizmet sektörü de
dahil olmak üzere neredeyse her sektörde bir orta yönetici bulunur. Çoğu zaman,
orta yönetimin görevi hem üst yönetimden işçilere,çiftçi destek kredisi
hem de işçilerden üst düzey yönetim kadrolarına kadar bilgi
akışını ele almayı içerir.
Orta yönetim, bir organizasyon içinde çok özel bir nişe
sahip olabilir, örneğin, bir düşük muhasebeci grubunu denetleyen ve bir
sahibine rapor veren bir muhasebe yöneticisi. Ayrıca tüm departmanları
denetleyen ve bir patrona rapor veren bir yönetici gibi daha geniş olabilir.
Daha büyük kuruluşlarda, orta yönetimin birkaç katmanı da olabilir, bu da bir
orta yöneticinin, bir üst düzey yöneticiye bir orta yöneticiye rapor vermesini
gerektiren bir komuta zincirinde olduğu anlamına gelir.
Orta yöneticilerin öncelikli sorumluluğu, organizasyonun
ilerlemesini ve kâr elde etmesini sağlamaktır; böylece üst yönetimin üyeleri
bütçeler, hedefler ve vizyon ile ilgili daha geniş kararlara odaklanabilir.
İşçi verimliliğini sürdürmek orta düzey yöneticiler için büyük bir
sorumluluktur ve genellikle üst düzey yönetim tarafından üretkenlik
standartları belirlenir. Çalışan memnuniyetini sürdürmek, orta yönetimin bir
diğer görevidir, yani orta yöneticilerin sorunları çözmek için hoşnutsuz
işçilerle çalışmalı ve iş arkadaşlarını mutlu etmek için sıkı çalışmayı ve
başarıyı ödüllendirmelidir. Bir orta yönetici ayrıca yeni çalışanların ve
yöneticilerin iş sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olmalıdır. Bir
yönetici, bunların altındaki tüm işleri, bu işlerden beklenenleri ve üst
yönetime uygun şekilde nasıl rapor verileceğini anlamalıdır.
İletişim
genellikle orta yönetimin en büyük sorumluluğu. Çoğu zaman, üst yönetim
tarafından yeni hedefler, inisiyatifler veya kurallar oluşturulduğunda,
işçilere dağıtılmak üzere orta yöneticiye geçilir. Bir orta yönetici bu
değişiklikleri yorumlamalı ve bunları çalışanlara etkili bir şekilde iletmeli
ve ortaya çıkabilecek soruları yanıtlamalıdır.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Bir orta yöneticinin daha az yaygın, ama yine de önemli bir
rolü, üst yönetime bilgi iletmektir. İşçiler mutsuz olduğunda veya orta yönetim
tarafından çözülemeyen önerilere sahip olduğunda, yöneticinin örgütün liderleri
ile konuşması sorumluluğu odur. Orta yönetici, bu endişeyi dile getirmek için
üst yönetimin üyelerine yaklaşmanın uygun yolunu bilmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder