Örgütsel Yapı ve Örgütsel Kültür İlişkisi Nedir?



Örgütsel yapı ve örgüt kültürünün birbiriyle olan ilişkisi vardır. İş dünyasında yönetim yapısı, iş kültürünü yaratan davranışları, tutumları, eğilimleri ve etiği belirler. Bir şirketin organizasyon yapısı kesinlikle hiyerarşikse, karar verme gücü en üstte merkezileştirilirse, şirketin kültürü muhtemelen daha düşük seviyelerde bir özgürlük ve özerklik eksikliğini yansıtacaktır. Bir şirketin yönetim yapısı merkezi olmayan, her düzeyde ortak yetki ve yetki ile, kültürün daha bağımsız, kişiselleştirilmiş ve hesap verebilir olması muhtemeldir.çiftçi destek kredisi


Bir şirketin yetki ve yetki tahsis etme biçimi, çalışanların nasıl davrandığını belirler. Bu seçimler bir şirketin organizasyon yapısında ve örgüt kültüründe kendini gösterir. Organizasyon yapısı, bir şirketin yönetimini ve yetki alanlarını düzenlemesi yoludur. Şirket içindeki rolleri, sorumlulukları ve bilgi akışını belirler. İş kültürü bu kararlardan kaynaklanır.

Çoğu şirket kağıt üzerinde bir piramit gibi görünen hiyerarşik bir yapı kullanır. İcra başkanı ya da başkanı piramidin en tepesinde oturur. Başkan yardımcısı, genellikle başkan yardımcıları, onun altında bir çizgide. Onların doğrudan raporları, onların altında bir çizgi üzerindedir. Piramit, şirketin hedeflerine göre faaliyet göstermesi gereken yönetim seviyelerinin sayısına bağlı olarak dışa ve aşağı doğru uzanır.

Üst yönetim, şirkette kimin yetki ve yetki sahibi olduğunu kontrol etmek için organizasyon yapısını kullanır. Örneğin, bir şirket başkanı sadece en önemli kararlarla ilgilenmek istiyorsa ve günlük karar alma kararını bir başkasına bırakmak isterse, organizasyon yapısı başkan yardımcısıyla birlikte İkinci hatta tek başına oturan operasyonlar. Bu etkili bir şekilde, başkan yardımcısının başkanın direk hattı olan tek yönetici olduğu ve herkesin kendisine rapor ettiği anlamına gelir. Bu senaryoda, operasyonların başkan yardımcısının büyük bir gücü var.

Aksine, cumhurbaşkanı yöneticilerinin birçoğuna doğrudan erişim izni verebilir. Bu, organizasyon yapısına, daha fazla insanın karar alma sürecine girmesine izin veren merkezi olmayan bir yaklaşımdır. Merkezi olmayan güç, bireysel departmanlara ve yöneticilere daha fazla özerklik verir. Böylece organizasyon yapısı ve örgüt kültürü birbiriyle ilişkilidir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?


Merkezi olmayan bir güç yapısı, çalışanların kararlara girmesi için daha fazla alan olduğu anlamına gelir. Çalışanlar daha sorumludur çünkü daha fazla sorumluluğu vardır. Daha bağımsız çalışırlar, çünkü her zaman üst yönetimden onay almak için onaylara ihtiyaç yoktur. Örgüt kültürü bu özgürlükleri yansıtır.

Benzer şekilde, organizasyon yapısı ve örgüt kültürü, eğer güç ve otorite piramidin tepesinde yüksek oranda merkezileştirilirse, birbirlerini olumsuz etkileyebilir. Bu durumda, çalışanlar kararlar üzerinde çok az kontrol sahibi ve sadece işlerini yapmalılar. Bu yapının ürettiği kültürün türü, alt seviyelerde, düşmanlıkta ve çalışanların şirkette ya da işlerinde kendilerini işe yaramadıkları bir ortamda hiçbir sorumluluk kabul etmemelerinden biridir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Özel Sektör İstihdamının Yararları Nelerdir?