Örgütsel Yapı ve Örgütsel Kültür İlişkisi Nedir?
Örgütsel
yapı ve örgüt kültürünün birbiriyle olan ilişkisi vardır. İş dünyasında yönetim
yapısı, iş kültürünü yaratan davranışları, tutumları, eğilimleri ve etiği
belirler. Bir şirketin organizasyon yapısı kesinlikle hiyerarşikse, karar verme
gücü en üstte merkezileştirilirse, şirketin kültürü muhtemelen daha düşük
seviyelerde bir özgürlük ve özerklik eksikliğini yansıtacaktır. Bir şirketin
yönetim yapısı merkezi olmayan, her düzeyde ortak yetki ve yetki ile, kültürün
daha bağımsız, kişiselleştirilmiş ve hesap verebilir olması muhtemeldir.çiftçi destek kredisi
Bir şirketin yetki ve yetki tahsis etme biçimi, çalışanların
nasıl davrandığını belirler. Bu seçimler bir şirketin organizasyon yapısında ve
örgüt kültüründe kendini gösterir. Organizasyon yapısı, bir şirketin yönetimini
ve yetki alanlarını düzenlemesi yoludur. Şirket içindeki rolleri,
sorumlulukları ve bilgi akışını belirler. İş kültürü bu kararlardan
kaynaklanır.
Çoğu şirket kağıt üzerinde bir piramit gibi görünen
hiyerarşik bir yapı kullanır. İcra başkanı ya da başkanı piramidin en tepesinde
oturur. Başkan yardımcısı, genellikle başkan yardımcıları, onun altında bir
çizgide. Onların doğrudan raporları, onların altında bir çizgi üzerindedir.
Piramit, şirketin hedeflerine göre faaliyet göstermesi gereken yönetim
seviyelerinin sayısına bağlı olarak dışa ve aşağı doğru uzanır.
Üst yönetim, şirkette kimin yetki ve yetki sahibi olduğunu
kontrol etmek için organizasyon yapısını kullanır. Örneğin, bir şirket başkanı
sadece en önemli kararlarla ilgilenmek istiyorsa ve günlük karar alma kararını
bir başkasına bırakmak isterse, organizasyon yapısı başkan yardımcısıyla
birlikte İkinci hatta tek başına oturan operasyonlar. Bu etkili bir şekilde,
başkan yardımcısının başkanın direk hattı olan tek yönetici olduğu ve herkesin
kendisine rapor ettiği anlamına gelir. Bu senaryoda, operasyonların başkan
yardımcısının büyük bir gücü var.
Aksine,
cumhurbaşkanı yöneticilerinin birçoğuna doğrudan erişim izni verebilir. Bu,
organizasyon yapısına, daha fazla insanın karar alma sürecine girmesine izin
veren merkezi olmayan bir yaklaşımdır. Merkezi olmayan güç, bireysel
departmanlara ve yöneticilere daha fazla özerklik verir. Böylece organizasyon
yapısı ve örgüt kültürü birbiriyle ilişkilidir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Merkezi olmayan bir güç yapısı, çalışanların kararlara
girmesi için daha fazla alan olduğu anlamına gelir. Çalışanlar daha sorumludur
çünkü daha fazla sorumluluğu vardır. Daha bağımsız çalışırlar, çünkü her zaman
üst yönetimden onay almak için onaylara ihtiyaç yoktur. Örgüt kültürü bu
özgürlükleri yansıtır.
Benzer şekilde, organizasyon yapısı ve örgüt kültürü, eğer
güç ve otorite piramidin tepesinde yüksek oranda merkezileştirilirse,
birbirlerini olumsuz etkileyebilir. Bu durumda, çalışanlar kararlar üzerinde
çok az kontrol sahibi ve sadece işlerini yapmalılar. Bu yapının ürettiği
kültürün türü, alt seviyelerde, düşmanlıkta ve çalışanların şirkette ya da
işlerinde kendilerini işe yaramadıkları bir ortamda hiçbir sorumluluk kabul
etmemelerinden biridir.
Yorumlar
Yorum Gönder