Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amacı Nedir?


Müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) amacı sadece bir cevaba indirgenemez çünkü bir işletmenin bir CRM sistemini uygulamak istemesinin birkaç nedeni vardır. Bununla birlikte, müşteri ilişkileri yönetiminin belki de en açık amacı, bir müşterinin müşterilere yardımcı olmasını sağlamaktır. Bununla birlikte, çiftçi destek kredisi
 işin daha fazla müşteri elde etmek için ne yapması gerektiğini anlamasına yardımcı olur. Müşteri ilişkileri yönetiminin bir diğer temel hedefi, maliyetli şikayetleri yöneterek ve müşteriler için hangi hizmetlerin faydasız olduğunu tespit ederek maliyetleri azaltmaktır. Bu ayrıca bir şirketin ürününün çalışıp çalışmadığını ve nihayetinde karı artırdığını anlamasına yardımcı olabilir.

Bir CRM sistemi kullanıldığında, asıl neden müşteri ilişkilerini kaydetmek ve yönetmek. Bu sistemler, yöneticilerin yeni müşterileri listelemelerine ve her bir müşterinin alması gereken hizmetlerin yanı sıra müşterinin daha fazla para harcaması için fırsatlar sunmasına izin verir. Bu aynı zamanda çalışanların müşteriyi şirket politikaları içinde mutlu etmek için ellerinden geleni yapmasını da sağlar. İlişkiyi yöneten şirket, müşteriyi şirketin markasına sadık kalabilmektedir.

Hangi hizmetlerin işe yaradığını ve çok fazla müşteri yanıtı almadığını kontrol ederek, şirket ayrıca bilgileri potansiyel müşterilere de uygulayabilir. Şirket, bir hizmetin gerçekte potansiyel müşterileri kapattığını görürse ve bu hizmeti diğerine odaklanmak için kaldırırsa, bu daha fazla kullanıcıyı müşteriye dönüştürebilir. Yeni müşterileri dönüştürmek ve eski müşterileri sadık tutmak şirketin daha fazla sermaye almasına yardımcı olur.

Maliyetlerin düşürülmesi, müşteri ilişkileri yönetiminin bir başka amacıdır. Müşteriler genellikle bir şey hakkında şikayette bulunur veya bazı ürün veya hizmetlerde memnuniyetsizlik gösterirler. Bu, işte normaldir, ancak bir ürün veya hizmete karşı artan bir eğilim varsa, bir CRM sistemi işletmenin bunu hızlı bir şekilde tanımasına yardımcı olur. Bu maliyetleri keserek, şirket yanlış yerlerde para harcamaya devam edebilir ve bu parayı daha etkili alanlara yönlendirebilir. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?

Şirketler yeni bir ürün veya hizmet denediğinde, genellikle düşük katılım oranına sahip olma eğilimi gösteren pazarlama anketleri gönderirler. İyi bir CRM sistemi ile şirket, şirketin yeni girişiminin başarılı olup olmadığı hakkında müşterilerden anında bilgi alabilecektir. Bu, pazarlama anketleri göndermenin maliyetini azaltır ve ayrıca şirketin geleceği hakkında karar vermekte kullanacağı en doğru bilgileri almasına yardımcı olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?