Müşteri İlişkileri Yönetiminin Amacı Nedir?
Müşteri
ilişkileri yönetiminin (CRM) amacı sadece bir cevaba indirgenemez çünkü bir
işletmenin bir CRM sistemini uygulamak istemesinin birkaç nedeni vardır.
Bununla birlikte, müşteri ilişkileri yönetiminin belki de en açık amacı, bir
müşterinin müşterilere yardımcı olmasını sağlamaktır. Bununla birlikte, çiftçi destek kredisi
işin daha fazla
müşteri elde etmek için ne yapması gerektiğini anlamasına yardımcı olur.
Müşteri ilişkileri yönetiminin bir diğer temel hedefi, maliyetli şikayetleri
yöneterek ve müşteriler için hangi hizmetlerin faydasız olduğunu tespit ederek
maliyetleri azaltmaktır. Bu ayrıca bir şirketin ürününün çalışıp çalışmadığını
ve nihayetinde karı artırdığını anlamasına yardımcı olabilir.
Bir CRM sistemi kullanıldığında, asıl neden müşteri
ilişkilerini kaydetmek ve yönetmek. Bu sistemler, yöneticilerin yeni
müşterileri listelemelerine ve her bir müşterinin alması gereken hizmetlerin
yanı sıra müşterinin daha fazla para harcaması için fırsatlar sunmasına izin
verir. Bu aynı zamanda çalışanların müşteriyi şirket politikaları içinde mutlu
etmek için ellerinden geleni yapmasını da sağlar. İlişkiyi yöneten şirket,
müşteriyi şirketin markasına sadık kalabilmektedir.
Hangi hizmetlerin işe yaradığını ve çok fazla müşteri yanıtı
almadığını kontrol ederek, şirket ayrıca bilgileri potansiyel müşterilere de
uygulayabilir. Şirket, bir hizmetin gerçekte potansiyel müşterileri kapattığını
görürse ve bu hizmeti diğerine odaklanmak için kaldırırsa, bu daha fazla
kullanıcıyı müşteriye dönüştürebilir. Yeni müşterileri dönüştürmek ve eski
müşterileri sadık tutmak şirketin daha fazla sermaye almasına yardımcı olur.
Maliyetlerin
düşürülmesi, müşteri ilişkileri yönetiminin bir başka amacıdır. Müşteriler genellikle
bir şey hakkında şikayette bulunur veya bazı ürün veya hizmetlerde
memnuniyetsizlik gösterirler. Bu, işte normaldir, ancak bir ürün veya hizmete
karşı artan bir eğilim varsa, bir CRM sistemi işletmenin bunu hızlı bir şekilde
tanımasına yardımcı olur. Bu maliyetleri keserek, şirket yanlış yerlerde para
harcamaya devam edebilir ve bu parayı daha etkili alanlara yönlendirebilir. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Şirketler yeni bir ürün veya hizmet denediğinde, genellikle
düşük katılım oranına sahip olma eğilimi gösteren pazarlama anketleri
gönderirler. İyi bir CRM sistemi ile şirket, şirketin yeni girişiminin başarılı
olup olmadığı hakkında müşterilerden anında bilgi alabilecektir. Bu, pazarlama
anketleri göndermenin maliyetini azaltır ve ayrıca şirketin geleceği hakkında
karar vermekte kullanacağı en doğru bilgileri almasına yardımcı olur.
Yorumlar
Yorum Gönder