Müşteri Hizmet Planı Nedir?

Müşteri hizmet planları, bir işletme ile müşterileri arasındaki ilişkiyi kurmak, sürdürmek ve geliştirmek için uygulanan politikalar ve prosedürlerdir. Her türlü müşteri hizmet planı ile ilişkili birkaç temel bileşen vardır. Bununla birlikte, çiftçi destek kredisi
 bu bileşenleri uygulamak için kullanılan gerçek stratejiler, müşterilerle iletişim şekli, sunulan mal veya hizmetin niteliği ve işletmenin kendi iş kültürü gibi faktörlere bağlı olarak değişecektir.

İşlevsel bir müşteri hizmetleri planı oluşturmak için, hem küçük hem de büyük işletmelerin ele alması gereken birkaç önemli adım vardır. Birincisi, işletmenin sunabileceği şeylerin ilgisini çekecek müşterilerin doğasını iyi anlamakla ilgilidir. Bu, tüm müşterilerin paylaşacağı temel özellikleri tanımlamaya yardımcı olan temel bir müşteri profili geliştirmek anlamına gelir. Temel bir model, yer, eğitim düzeyi, cinsiyet veya yaş veya şirketin ortalama müşterisinin bir parçası sayılan diğer faktörler hakkında ayrıntıları içerebilir.

Bu temel müşteri modelini ürettikten sonra, işletme, ürünlerin performansına ilişkin ortalama müşterilerin neye ihtiyaç duyduğunu, iş içindeki destek personeli ile etkileşim ve hatta fiyat ve dayanıklılık gibi faktörleri belirlemeye devam edebilir. Bu tür verileri anlamak, müşterinin kendisine ihtiyaç duyduğunda yardım alabilmesini sağlayan bir plan oluşturmaya yardımcı olabilir. Veriler ayrıca, bir birimin düzgün bir şekilde performans göstermemesi durumunda müşterinin kapsama erişebilmeleri için yollar tasarlamayı ve malın ya da hizmetin müşterinin düzenli olarak geri gelmesini sağlayacak kadar uygun fiyatlı olmasını mümkün kılmaktadır.

Müşterinin ihtiyaç ve istekleri ile ilgili tüm verilerle, planı yönetecek iç politika ve prosedürlerin hazırlanmasına başlanabilir. Bu, müşteri hizmetleri personelinin eğitilmesini, müşterilerin gündüz ve gece saatlerinin hangi saatlerde bu personelle iletişime geçebileceğini ve hem gerçek zamanlı hem de gayri resmi yardım için mevcut olan iletişim formlarını da içerir. Örneğin, bir şirketin müşteri hizmetleri planı, pazartesi-cuma günleri arasında normal iş saatleri içinde kullanılabilen bir müşteri hizmetleri ekibinin uygulanmasını talep edebilir ve çevrimiçi sohbet ya da zamanın geri kalanı için e-posta yoluyla erişilebilir.

Ekibin form ve işlevini oluşturmanın yanı sıra, etkili bir müşteri hizmetleri planı, hem destek personelini hem de müşterileri eğitmeye çalışmaktadır. Her müşteri ile ilişki kurmak istiyorsanız, müşteri hizmetleri temsilcilerini farklı müşteri endişeleri ve durumlarının nasıl ele alınacağı konusunda eğitmek önemlidir. Aynı zamanda, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? proaktif bir şekilde, müşterilerden ürünlerden neler beklendiklerini, temel sorun giderme işlemlerini kendi başlarına nasıl yöneteceklerini ve ihtiyaç duyduklarında nasıl yardım alabileceklerini eğitmek için zaman ayırmak, müşterilerinizle sağlam bir bağlantı kurmak için çok önemlidir. .

Mükemmel bir müşteri hizmetleri planı diye bir şey olmadığını unutmayın. Bugün çok iyi çalışan, birkaç yıl sonra uygunsuz olabilir. Bu, müşteri hizmetleri politikalarının ve prosedürlerinin, müşteri beklentilerini karşıladığından ve muhtemelen aştığından emin olmak için düzenli olarak gözden geçirilmesi gerektiği anlamına gelir. Bunu yapmamak, müşterilerinizin işlerini kazanmak ve sürdürmek için daha fazla ilgi göstermiş olan diğer satıcılara veya tedarikçilere başvurmalarını kolaylaştıracaktır

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Organizasyon Yapısı Nedir?

Nihai Tüketici Nedir?

Proje Performans Yönetimi nedir?