Müşteri Hizmet Planı Nedir?
Müşteri
hizmet planları, bir işletme ile müşterileri arasındaki ilişkiyi kurmak,
sürdürmek ve geliştirmek için uygulanan politikalar ve prosedürlerdir. Her
türlü müşteri hizmet planı ile ilişkili birkaç temel bileşen vardır. Bununla
birlikte, çiftçi destek kredisi
bu bileşenleri
uygulamak için kullanılan gerçek stratejiler, müşterilerle iletişim şekli,
sunulan mal veya hizmetin niteliği ve işletmenin kendi iş kültürü gibi
faktörlere bağlı olarak değişecektir.
İşlevsel bir müşteri hizmetleri planı oluşturmak için, hem
küçük hem de büyük işletmelerin ele alması gereken birkaç önemli adım vardır.
Birincisi, işletmenin sunabileceği şeylerin ilgisini çekecek müşterilerin
doğasını iyi anlamakla ilgilidir. Bu, tüm müşterilerin paylaşacağı temel
özellikleri tanımlamaya yardımcı olan temel bir müşteri profili geliştirmek
anlamına gelir. Temel bir model, yer, eğitim düzeyi, cinsiyet veya yaş veya
şirketin ortalama müşterisinin bir parçası sayılan diğer faktörler hakkında
ayrıntıları içerebilir.
Bu temel müşteri modelini ürettikten sonra, işletme,
ürünlerin performansına ilişkin ortalama müşterilerin neye ihtiyaç duyduğunu,
iş içindeki destek personeli ile etkileşim ve hatta fiyat ve dayanıklılık gibi
faktörleri belirlemeye devam edebilir. Bu tür verileri anlamak, müşterinin
kendisine ihtiyaç duyduğunda yardım alabilmesini sağlayan bir plan oluşturmaya yardımcı
olabilir. Veriler ayrıca, bir birimin düzgün bir şekilde performans
göstermemesi durumunda müşterinin kapsama erişebilmeleri için yollar
tasarlamayı ve malın ya da hizmetin müşterinin düzenli olarak geri gelmesini
sağlayacak kadar uygun fiyatlı olmasını mümkün kılmaktadır.
Müşterinin ihtiyaç ve istekleri ile ilgili tüm verilerle,
planı yönetecek iç politika ve prosedürlerin hazırlanmasına başlanabilir. Bu,
müşteri hizmetleri personelinin eğitilmesini, müşterilerin gündüz ve gece
saatlerinin hangi saatlerde bu personelle iletişime geçebileceğini ve hem
gerçek zamanlı hem de gayri resmi yardım için mevcut olan iletişim formlarını
da içerir. Örneğin, bir şirketin müşteri hizmetleri planı, pazartesi-cuma
günleri arasında normal iş saatleri içinde kullanılabilen bir müşteri
hizmetleri ekibinin uygulanmasını talep edebilir ve çevrimiçi sohbet ya da
zamanın geri kalanı için e-posta yoluyla erişilebilir.
Ekibin form
ve işlevini oluşturmanın yanı sıra, etkili bir müşteri hizmetleri planı, hem
destek personelini hem de müşterileri eğitmeye çalışmaktadır. Her müşteri ile
ilişki kurmak istiyorsanız, müşteri hizmetleri temsilcilerini farklı müşteri
endişeleri ve durumlarının nasıl ele alınacağı konusunda eğitmek önemlidir.
Aynı zamanda, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? proaktif bir şekilde,
müşterilerden ürünlerden neler beklendiklerini, temel sorun giderme işlemlerini
kendi başlarına nasıl yöneteceklerini ve ihtiyaç duyduklarında nasıl yardım
alabileceklerini eğitmek için zaman ayırmak, müşterilerinizle sağlam bir
bağlantı kurmak için çok önemlidir. .
Yorumlar
Yorum Gönder